Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Рекомендуемые сообщения

Можно, смотри ВД
что-то мне подсказывает, что ты ее не видел => так уверенно говорить... Ну, не очень.
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

спец правило colossal у оружия

Ага, спсб.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, а чем для разборок с найтами не подходит новый бт с д силой?

ну в целом и в общем он подходит. можете прикинуть за сколько ходов найт статистически убивает кровожада и за сколько кровожад найта

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

ну в целом и в общем он подходит. можете прикинуть за сколько ходов найт статистически убивает кровожада и за сколько кровожад найта

Стомпу учитывать? :rolleyes:

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Стомпу учитывать?

да, конечно

а если кому будет не лень - то и врейты вс кровожад)

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Судя по дальнейшему развитию мысли ГВ, а именно: сейв, инвуль, дальше на очереди какая нить штуковина игнорящая эффекты от д-силушки :rolleyes:

И так по кругу :D

Изменено пользователем HG ULTRA
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

хм кхорнятский кодекс вовсе не про набор 8 блад поинтов для вызова кровожада . бладпоинты судя по тому как построен кодекс вообще не самоцель , и скрорее про побафать чем про повызывать.

rom a quick glance so far, it appears all profiles and costs of units are the same as Chaos Demon and Chaos Space Marine codexes (with the mark of khorne/demon of khorne upgrades added into the cost if the unit didn't already come with it added in).

All units have the Blood for the Blood God rule - this is the Blood Tithe rule that has already been discussed. Note that any units that are summoned via the Blood Tithe table enter play via Deep Strike within 6 or 12" from a friendly unit with the Blood for the Blood God rule, just like how Psychic Summoning works. Yes this means turning your characters (only ones without the Demon of Khorne rule) into Flying Demon Princes or Bloodthirsters is still kinda sucky, since you'll have to wait two turns before you charge... If you turn your Warlord into a Demon Prince/Bloodthirster, it doesn't count as a casualty for Slay the Warlord and you keep your Warlord Traits. Also note that a unit has to have the Blood for the Blood God rule to generate Blood Tithe, so no funneling allied Grots down the grinder lol.

Demons do not have the Demonic Instability rule - they instead have Fearless (meaning you can now join Demon and Chaos Marine Independent Characters together)

The Champion of Chaos rule is gone...

... only to be replaced with the Skulls for the Skull Throne! rule which does the exact same thing (except you don't even get Chaos Boons anymore). As an added bonus, all Demon characters have it now too! Thanks GW!

Skulltaker is the only named character in the book.

There are no Demonic Rewards.

Loci are available to Heralds, exactly the same as Chaos Demon Codex

Chaos Rewards are called Gifts of Khorne, and are the same except that the Gift of Mutation is not available. A Collar of Khorne can be bought for 15pts instead (same as what Flesh Hounds come with)

An Axe of Khorne (same as in Codex Chaos Demons) can be bought as a Melee Weapon for 30pts. Heralds of Khorne got dicked on there (they can take it as a Lesser Reward for 10pts in Codex Chaos Demon), but Chaos Marine characters can now enjoy an AP2 weapon at initiative.

There is a 50pt Artefact that grants a 3+ Armour Save, Eternal Warrior and Feel No Pain available to Chaos Lords and Demon Princes.

Ally Matrix:

Battle Brothers: Chaos Demons, Chaos Space Marines

Convenience: Necrons, Orks

Desperate: Dark Eldar, Tau

Come the Apocalypse: Imperium, Eldar, Harlequins, Tyranids

The Blood Host Detachment is a Necron Decurion style thing made up of 5 different Formations. The Blood Host detachment gives you 1 free Blood Tithe point at the start of each of your turns.

Core:

* Slaughtercult: (1 Chaos Lord/Herald/Blood Throne/Skulltaker/Demon Prince/Bloodthirster of Unfettered Fury, 2-8 Chaos Space Marines/Bezerkers/Bloodletters in any combination, 1-4 Possessed, 0-2 Spawn, 0-2 Cultists). If Cultists from this formation fail a Morale test, you can choose to remove the remaining models as casualties (thus earning a Blood Tithe point). When spending Blood Tithe points, you can choose a 2nd Reward of lesser value (but not more than 4pts worth) in addition for free.

Auxiliary (1-8 choices per Slaughtercult)

* Brazen Onlsaught: (1-4 Terminators, 2-4 Bloodcrushers). Units in this formation that are outnumbered in assault gain +1 attack

* Khorne's Bloodstorm: (2-4 Raptors, 1-4 Warp Talons, 0-1 Heldrake). Hammer of Wrath and Vector Strikes are +1S.

* Gorepack: (2-4 Chaos Bikers, 1-4 Flesh Hounds). Move Through Cover, Preferred Enemy (Psykers), Flesh Hounds gain Hammer of Wrath, Chaos Bikers gain Shred on their Hammer of Wrath attacks.

* Charnel Cohort: (1 Demon Prince/Herald/Blood Throne/Skulltaker, 2-8 Bloodletters, 1-4 Flesh Hounds, 1-4 Bloodcrushers, 0-4 Skull Cannons). Counter Attack, HQ can re-roll reserve rolls if in Deep Strike Reserve, All other units do not scatter from Deep Strike Reserve if placed within 6" of HQ, Enemy Units have -2Ld against Fear checks from units in this formation.

* War Engine: (1 Helbrute, Defiler, Soul Grinder, Forgefiend, Maulerfiend or Lord of Skulls). No extra special rules

Command (0-1 per Slaughtercult)

Lord of Slaughter - 1 Bloodthirster of Unfettered Fury/Insensate Rage/Wrath of Khorne or 1 Lord of Skulls. No extra special rules. The Bloodthirsters incidentally are the same as the White Dwarf dataslates, with the addition of the Skulls for the Skull Throne! Rule, Fearless instead of Demonic Instability and no options to purchase any extra wargear.

Minimum size of Cultist, Chaos Marine, Bezerker and Bloodletter units is now 8. You can still add models up to their previous max sizes (35 for cultists, 20 for the other three). This means the minimum cost for Cultists, Chaos Marines and Bezerkers went up, while the minimum cost for Bloodletters came down by the appropriate points.

1) No Chaos Boons, though you do earn Blood Tithe for killing characters in challenges.

2) You can take 1 Helbrute, Defiler, Soul Grinder, Forgefiend, Maulerfiend or Lord of Skulls as War Engine as part of your 1-8 Formation choices per Slaughtercult. So Yes, you can take them as part of the Blood Host.

3) You keep relics if you become a Demon Prince (and ignore any restrictions of Demon Princes normally having that relic). Bloodthirsters lose them. Also, you can only summon a Bloodthirster of Unfettered Fury (the default one with an Axe of Khorne/Lash or Khorne) from Blood Tithe.

There's 3 relic weapons

*+1S AP2 unwieldy axe that gets more powerful the more unsaved wounds it causes (1-2 wounds is +1S, 3-4 is Rampage, 5-7 is x2S, 8+ is Instant Death. All cumulative.)

* S User, AP3 sword that generates an extra blood tithe point if you cause at least 1 casualty in an assault phase.

* A special Axe of Khorne that in addition turns the bearer into a Bloodthirster of Unfettered Fury when he dies, but the Bloodthirster takes d3 wounds (can take Invuln saves) at the end of each turn.

It seems any unit from Codex: Chaos Space Marines that had the Demon rule, now has the Demon of Khorne rule. Forgefiends, Maulerfiends and Defilers all went up by 5pts seemingly because of this. Heldrakes are now Demons of Khorne too, but remained the same price (probably because Furious Charge and Hatred: Demons of Slaanesh are useless on a Flyer). Helbrutes have neither the Mark or Demon of Khorne rule. Possessed now have both the Demon and Mark of Khorne rules, for a 4pt increase (they are 30pts/model).

Blood Tithe buffs affect all friendly units with the Blood for the Blood God rule (which is every unit in the codex).

Start of your turn. Meaning that if you are running a Blood Host Detachment, you'll always be able to at least gain the 1pt Tithe Reward (Adamantium Will) on the 1st Turn, since the Blood Host Detachment generates 1 Blood Tithe at the start of each of your turns

There is no Demonic Alignment rule in the codex. The Demon of Khorne rule has the same bonuses as the Codex: Chaos Demon 'Demon of Khorne' rule (ie Furious Charge, Hatred: Demons of Slaanesh and Chariot HoW resolving at S7), but doesn't say anything about only being able to join units comprised entirely of Demons of Khorne. Creates a kinda weird scenario where a Codex: Khorne Demonkin Herald can join any Codex: Chaos Space Marine unit since they are Battle Brothers (barring Mark of Slaanesh/Tzeentch/Nurgle units) but can't join any Codex: Chaos Demon units because he lacks the Demonic Instability rule.

You are correct - the relic-axe specifically says the Bloodthirster is summoned when the bearer is removed as a casualty. I suppose technically the bearer could be killed in the enemy shooting phase, Bloodthirster is summoned (ie enters play via Deep Strike in Swoop Mode), is shot at by a different unit and Grounded, meaning it's starting the next turn in Glide mode and therefore able to charge.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Т.е. Кравожада видимо заменять и в кодексе Демонов, я правильно понимаю суть? Типо Кравожад здесь только является изюминкой, а не уникальным персонажем?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Опять не понял вопроса)

Кровожады - не уникальны(не СЧ). Их всех уже добавили в кодекс демонов. С очень большой долей вероятности выйдет фак который в демонолгии поправит кровожада на of Unfettered Fury

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Опять не понял вопроса)

Кровожады - не уникальны(не СЧ). Их всех уже добавили в кодекс демонов. С очень большой долей вероятности выйдет фак который в демонолгии поправит кровожада на of Unfettered Fury

Не понял, но ответ дал полный))))

А откуда эта информация, которую выше запостил? Про Кхорно кодекс.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А откуда эта информация, которую выше запостил? Про Кхорно кодекс.

На дакке чувак получил на руки кодекс.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да кое что есть вкусное, убрали дурацкие буны, мечик понравился, бронька прикольная 3+, фнп, этернал, только дорогущая. Но остальное хз как будет играть. Я как понял все это дело можно будет брать формациями, которых 5 штук. Там есть вполне годные мне кажется.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

можно взять до 8 мяулеров которым раздать рейдж и +1 атаку тайтом и набижать например

только дорогущая

лорду да , принцу - не очень у них и так 3+ 20 птс стоит , вопрос лишь в том нужен ли ДП

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

если бы этот засранец не приходил дипом - несомненно, ну то есть он и так успеет , вопрос лишь в том что до чарджа долго ждать(

зато получаемый через тайт ДП - крылат, правда опять ДС + ФМК(

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

если бы этот засранец не приходил дипом - несомненно, ну то есть он и так успеет , вопрос лишь в том что до чарджа долго ждать(

зато получаемый через тайт ДП - крылат, правда опять ДС + ФМК(

надо чтоб его в ход противника запилили, тогда, вроде, может чарджить

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

тут еще вот какой момент - даже базовый хорнячий топор стоит 30 птс , а этот скорее всего все 40, что не так уж и дешево , но топор занятный да

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

3 weapons: 30, 35 and 60 points for each.

да они офигели , хотя 30 за растущий топор в целом не так уж плохо , но 60 за топор кровожада?0_0

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

нет , это тот который после смерти носителя призывает кровожада

сам по себе ап2 , на 6 инста , по ине

Это за артефактное оружие цены?

ага

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...