Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Wood Elves


Рекомендуемые сообщения

Вайлды больше не форест спириты ?

я правильно понял?

ага

А с чего такие поспешные выводы?

Ты про что ? Если про девятку , то это просто чтоб разнообразить дискуссию )

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,6 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

O_o

А с чего такие поспешные выводы?

Вайлды больше не форест спириты ?

я правильно понял?

Ну не то что бы резко. Но если например КБ против монстро пехоте и каваллерии будет 1д3 вносить за 15 очей их можно будет брать. В расчете на 6ки и забивать на родную базовую силу. Это к примеру.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

тау только 6++

без мр?

и у хоков есть ХнР?

да

вроде нет(тут не уверен)

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

осталось ли у вэйвотчеров правило forest stalkers (хотя бы, чтобы по ним с дополнительным минусом попадали, стреляя)?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

плохо че, тату теперь=варпеинт, круче чем саваги наносить не научились (и даже хуже вурзага).

Про ХнР очень грустно, это был эксклюзивный спецрул.

Механизм катания леса известен?

как раньше или он из под отрядов уезжает и наезжает на другие и т.д.?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Механизм катания леса известен?

как раньше или он из под отрядов уезжает и наезжает на другие и т.д.?

Есть размытый вординг на испанском)

плохо че, тату теперь=варпеинт, круче чем саваги наносить не научились (и даже хуже вурзага).

Вурзаг трушный татумастер жи.

Про ХнР очень грустно, это был эксклюзивный спецрул.

Они теперь более дамажные и живучие. Имхо просто изменился концепт.

осталось ли у вэйвотчеров правило forest stalkers (хотя бы, чтобы по ним с дополнительным минусом попадали, стреляя)?

как я понял - нет. просто скоты скирмишеры

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Есть размытый вординг на испанском)

ну если кто захочет в это вчитываться и поделится с нами плюсану, а так лучше буржуйский вариант подождать.

понял спасибо за ответы.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Читаю твиттер Фуриона . Он в первый раз сыграл с новыми вудами. Just played my first battle vs new WE... they are ABSURDLY strong O.O . При том что играл он фроде против балансного листа 20gg 3+, 20gg poison, 7 wild riders, waywatchers L4 L2 high shadow BSB and some eagles

Не показатель конечно. Но тем не менее.

3+ я так понял - без пенальти

дискас?

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Опять же, если реально стрелы будут поштучно отряду,

Они выдаются по модельно . Так что если там нет оговорки - то даже отряду выдать нельзя.

С кем играл, против какой армии?

Он играл хаями. против вудов.

Не -3 к сейву?

имхо все же без пенальти.

Хехе, играть по анлиму новой книгой против ЕТС рестриктов

Какие рестрикты ты предлагаешь по вышеуказанному ростеру. Вроде он без перегибов.

Что обсуждать-то?

Ну что есть) Со мной обсуди. Или ты только с тим селектором готов обсуждать?

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не уверен на счет последней итерации , но что-то вроде

Archmage, 310

General; Magic Level 4; Lore of Heaven

Book of Hoeth [55.0]

Golden Crown of Atrazar [10.0]

Khaine's Ring of Fury [25.0]

Mage, 110

Magic Level 1; Lore of Beasts

Dispel Scroll [25.0]

Noble BSB on Barded Steed, 170

Dragon Armour;

Enchanted Shield [5.0]

Sword of Might [20.0]

Dawnstone [25.0]

5 Ellyrian Reavers: Bow (swap), 85

5 Ellyrian Reavers: Bow (swap), 85

7 Silver Helms: Shields, Musician, 171

4 Eagle Claw Bolt Thrower, 70

23 Archers: FCG, 260

28 White Lions: FCG, Banner of World Drag, 444

24 Phoenix Guard: FCG, Razor Standard, 435

1 Great Eagle, 50

Models in Army: 102

Total Army Cost: 2400

по закачкам у вудов как я понял - книга(+1 каст/диспел), скрол , хейла у бсб

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну а что обсуждать на основе одной игры, подробности которой нам неизвестны?

Хотя бы почему не алл пойзон по твоему.

Почему не два архимага

вот ты написал про АП3 - почему ты видишь в них смысл при 20 вотчерах?

что ты думаешь про металл к тени?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я не знаю, ап3 там или что - просто предположил. В ростере у него хай/тень написан. А в комментах он пишет про металл/тень. В общем, ничего непонятно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну я конкретно про твои мысли по воду ростерта. школ.

Тем более до появления слухов на англ в пдф форме , когда можно будет говорить за вординги. Что еще тут обсуждать?

Moonstone of the Hidden Ways: If bearer's unit is wholly within forest at end of your movement phase and not in combat, it can forest walk. If it does so, remove it from the battlefield and immediately replace it wholly within any forest on the battlefield in the same formation, but facing any direction. Cannot be placed within 1" of an enemy unit. Counts as having marched in the movement phase.

вроде точный вординг мунстоуна

Acorns of the Ages: One use only. At the start of the game after battlefield has been set up, but before deployment, place d3 citadel woods on the battlefield. Can be placed anywhere at least 1" away from another terrain feature and the edge of the battlefield. Once all forests have been placed, scatter each 2d6". If that lands within 1" or on top of other terrain, or within 1" of battlefield edge, reduce or increase scatter by smallest amount necessary to avoid obstruction. Once this has been done, delcare which type of Mysterious Forest you want these to be - all forests must be the same type.

Желудь

Calaingor's Stave: Bearer generates one less spell than normal but knows the Tree Singing Spell;

Cast on 8+: Augment spell that targets single forest within 18" of the caster. If there are no units within the forest, it immediately moves up to D6+1" in a direction of the casters choice. Cannot move to within 1" of units or other terrain features.

If there one unit (friendly or enemy) within forest, then it does not move. Instead, choose single enemy unit at least partially within forest; unit immediately suffers 2d6 str 4 hits. Wizard can choose to target all forests within 12" - casting value increased to 16+.

палка

Ambush from the Worldroots: A Wood Elf army can place an additional forest (use a citadel wood) on the battlefield. This is done during deployment and must be placed wholly on your half of the battlefield. This is not mysterious terrain - declare it's type when you place it. If you cannot fit it, love other pieces of terrain by shortest necessary distance until it's possible to place. If a forest cannot be placed or the scenario means the Woof Elf army does not have a table half in which to deploy, this forest is not used.

лес

Blessings of the Ancients: Any model with this special rule adds +1 to cast when in a forest

блессинги

High Magic attribute: Whenever a Wood Elf Wizard successfully casts a spell from this lore, and it is not dispelled, place a protection counter next to him once the spell has been resolved. Whenever the Wizard (or a model in the same unit as him) suffers an unsaved Wound and there are one or more protection counters next to him, remove a protection counter and treat the Wound as if it had been saved.

атрибут , что скажите про мультипилкацию?

Forest Stalker: Models with this special rule have the Forest Strider special rule. In addition, if at least half it's models are within a forest

про пол юнита

Dark Magic attribute: Whenever a Wood Elf Wizard successfully casts a spell from this lore, and the spell is not dispelled, place a vengeance counter next to each target once the spell has been resolved (do not place counters next to friendly units). Whenver a unit with vengeance counters suffers hits from a spell from the Lore of Dark Magic, remove those counters and increase the number of hits inflicted by D3 for each vengeance counter removed (roll separately for each counter).

темный атрибут

и да предупреждая вопросы - пдф у меня пока нет

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Enchanted Arrows:

Arcane Bodkins: 30" Range, Str 3, Volley Fire. -3 Armour Saving modifier to wounds caused by Arcane Bodkins.

Hagbane Tips: 30" Range, Str 3, Armour Piercing, Poisoned Attacks, Volley Fire

Moonfire Shot: 30" Range, Str 3, Armour Piercing, Flaming Attacks, Volley Fire. Hits from Moonfire Shot have +1 on rolls to Wound against units with a majority model count from Forces of Order.

Starfire Shafts: 30" Range, Str 3, Armour Piercing, Flaming Attacks, Volley Fire. Hits from Moonfire Shot have +1 on rolls to Wound against units with a majority model count from Forces of Destruction.

Swiftshiver Shafts: 30" Range, Str 3, Armour Piercing, Multiple Shots (2), Volley Fire

Trueflight Arrows: 30" Range, Str 3, Armour Piercing, Volley Fire

Shooting attacks made with Trueflight Arrows do not suffer To Hit penalties.

стрелы

я так понял , перепутали энчантед эрроус с энчантед айтемс до этого.

По-моему, атрибут срабатывает до мультипликации - считается как сейв, а мультипликация идет после сейва.

такая же имха

но нужно будет привести правила думаю , чтоб споров не возникало

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Roused to Wrath: This cannot be used if there are no forests on the battlefield when it is time to deploy your force. You may choose d3 units wholly composed of models with the Forest Spirit special rule - these are not deployed, but are 'slumbering' somewhere on the battlefield.

At the start of the Remaining Moves phase, roll d6 for each slumbering unit. On a 1-2, nothing happens - roll again next turn. On a 3+, place the unit on the battlefield so all models in the unit are wholly within a forest and 1" away from other units and impassable terrain. Treat units that cannot be placed as having rolled a 1-2. Any units that have not awoken by end game award victory points as if they had been destroyed.

Fanatical Resolve: Each time she suffers a wound, she gets +2 attacks for the remainder of the battle. If she regains a wound lost earlier, her attacks are reduced by 2 for the remainder of the battle.

правило дричи

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

The Spirit Sword: Amour saves cannot be taken against Wounds caused by the Spirit Sword. Furthermore, immediately when an enemy character, champion or monster suffers one or more unsaved Wounds from the Spirit Sword, both he and the wielder must roll a 2d6 and add their respective Leadership values. If the wounded model's total is higher or the totals are the same, nothing else happens. If the wounded model's total is lower, it immediately suffers a Wound for each point by which it's total was exceeded, with no armour saves allowed.

Daith's Reaper: All failed to hit and to wound rolls made with this weapon must be re-rolled. All armour saves taken against wounds caused by this weapon must be re-rolled.

Hail of Doom Arrow: One use only, Model with Asrai Longbow only. Used instead of making shooting attack with the bearer's Asrai Longbow. 30" Range, Str 4, Armour Piercing, Multiple Shots (3d6)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Из неясного осталось только есть ли амбуш у ГР

а ну и да , желудь и камень - энчантед айтемс

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Слава Богу что я сдержался и не влез, хоть меня и адски бомбило... Поддержу olkiar - в свое время Большекот раскрыл дао - "дарки для для потноруких спортсменов, которых воспитывали мамы, орки для сексуально удовлетворенных, познавших отцовский ремень"с. И да, я могу понять Дарсида, потому - КАК воевать моим людбимым лесным балетом "лорд инсайд", не могу понять, а Триман растерял очень много (за 6+ варду ГВ мне должно новый стул).

Технический вопрос к курившим тему, есть ли свой смысл в герое вотчере? Есть ли смысл в отряде вотчеров с героем вотчером?

Есть ли смысл в герое этернале, в отряде этерналов?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

какими должны были сделать дансеров , при том что делать их не скирмишами и дешевле 15птс - крайне небэково?

Есть ли смысл в герое этернале

?

смысл в герое вотчере?

с паверной точки зрения - нет

Есть ли смысл в отряде вотчеров с героем вотчером?

есть много смысла в отряде вотчеров без героя

КАК воевать моим людбимым лесным балетом "лорд инсайд", не могу понять

?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я понимал это в старой книге когда был лорд дансер( и некотрое время это играло вполне) . Но зачем сейчас лорд в дансерах???

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...