Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

DoW Pro


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 611
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Ну я не сказал бы, что стало прям так нереально жить и имбово и до этого с огнеметами не сладко жилось, но выживали.

Впрочем, время и игры покажут, как оно отразится, может оно и к лучшему, хотя я и сам, по правде говоря, скептически отношусь к этому новшеству.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Аналогично, мне кажется, что рапы+фламеры = тотал уничтожение... Правда на этом не акцентирую внимание, т.к. время действительно расставит все на свои места, как рипер заметил... Возможно будет поговорить с корбахом и убедить его, что можно снизить нерф скорости. Как мне кажется - задумка интересная, но с ней надо очень аккуратно. И с демонами, кстати, овернерф все равно получается

Кстати, Дудиков, поправь: там не -25, а -20, я его уломал на это, да и в чейндже так написано :)

Изменено пользователем Yurik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да это не интересно, а тупо и нелогично. Чесслово, я хз кто такой этот корбах, но он уже явно не знает что со своей поделкой дальше делать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

можно поинтересоваться, c какой точки зрения это не логично? типа раз людишек напугали они должны бегать быстрее?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да это не интересно, а тупо и нелогично.

Зато марины жгут, как в прямом так и в переносном смысле. Раздал ТСМ огнемёты, раздал скаутам огнемёты - вперёд и с песней...

Изменено пользователем IT)no_imba_no_skill
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

типа раз людишек напугали они должны бегать быстрее?)

Именно :) А так же с точки зрения самого процесса - попал сквад в переделку, всегда есть возможность отступить, перегруппироваться и продолжить игру дальше. А так слилась мораль - все, сквад можно вычеркивать, гг.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну все канечно не так трагично, что отряды сливаются, ситуации разные бывают и сказать наверняка трудно.

Warning - На ESL открыта регистрация на августовский есл-кап по ДоВПро - Warning

Кол-во мест ограничено - 16 человек. Система фулл дабл элиминейшен.

Все подробности и ссылка для регистрации здесь: правила и регистрация

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Именно :) А так же с точки зрения самого процесса - попал сквад в переделку, всегда есть возможность отступить, перегруппироваться и продолжить игру дальше. А так слилась мораль - все, сквад можно вычеркивать, гг.

Есть разные формы страха: бывает так, что человек встает в ступоре, видя ужас, творящийся вокруг и все такое. У некронов вообще морали быть не должно, а она есть... Можно тоже напридумывать много различных причин их замедления в таком случае: например закоротило :D

Цель введения заключалась не в том, чтобы сделать огнеметы имбой, или, потому что корбах уже не знает, чего еще добавить в свою "поделку", а в том, чтобы заставить игрока внимательно следить за состоянием морали у своих отрядов: отводить те, у которых она должна вот-вот упасть, или использовать абилки ее восстановления, коих в ДоВПро достаточно почти у каждый расы...

Смею поинтересоваться, ты вообще играл в этот мод? :)

Изменено пользователем Yurik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 1 месяц спустя...
This is my v7 WiP Changelog:

Nothing is coded. Everything is open for debate....so discuss

Global:

- pathing issues abound...check tuning values vs old dowpro

- FoF beats snare/broken morale...

- check builder units have correct broken morale values

- change pistol use range for CC (makes them pull out pistols faster)

- Broken morale speed changed to -10% instead of -20% **

Experimental Globals: - note these are listed as POTENTIAL changes. I'm not sure about any of them - just ideas to be discussed.

- buff to inf_low dps of all cappers

- Hero Morale....nerf??

- -10/+5 cost to all HW's

- consider +50/+20 starting eco for all races to permit costlier early builds....broadening t1 options. Note that the extra eco will also permit faster tech builds (eg. earlier lp2's) and bigger basic squads (eg. +1 tac in your harass squad)

- max6 mines with x2 HQ's

CSM:

- Cult nades: Increase minimum throw values to 18. Increase inf_low and inf_hvy_low dmg by 20%. Match IG nade dps to Comms. The aim is to improve utility in SM/IG/Tau/Ork mu's without dramatically buffing in CvE mu.

- cult chasing pistol acc is poor due to the way SS reworked moving accuracy modifiers - basically SSpro cult pistol FoTM is worse than DCpro cult pistol FoTM.

- Serk speed is an issue - particularly at t2. Consider faster recharge on serk champ ability. Essentially berserkers need tweaking to improve their current limited utility.

- icon bearer...tougher and costlier? He's underutilised atm as he's needed primarily on melee units.....but doesn't have enough HP to actually support them

- defiler targetting priorities -> refine. Also some special attacks are useless

- Weaken Sorc/CL vs monster_low **

- CL's banner morale aura may be imba -->reduced to 9 from 11 **

- serk champ dps scaling with upgrades -> check for parity with normal champs **

- review Horror FoTM given the SS changes to FoTM **

- Blood frenzy moved to t1.5. Reqs are armoury or sac pit **

- Furious charge moved to t2 **

- CL dps scales too much with his wargear upgrades --> get parity with FC **

- Remove +dmg taken values on daemons --> instead add a -8HP sec health degen modifier **

DE:

- leaders/sarg don't get hp upgrades as per other races -> fix/review

- webway very easy to get and v.good -> consider build/summon timers. Cost.

- talos harvest speed too fast -> invalidates slave harvest. I'd prefer slaves to be primary harvesters with talos/mandrakes secondary or support

- Fix raider weapon icons

- webgates can make units...fix. review for bugs

- reaver jetbike soul costs out of whack. Can also decap...imba?. Too good in t1 - needs nerfing. Check in_combat reinforce. Review unit in general: DPS, HP, availability, decap, cost

- review monster_low counters...not clear atm....need to review which units. Monster low = krootox/knarloc

- review hellion in_combat timers

- Review Wyches....weak ? Underused. Mandrakes perform very well and are cheap. Mandrakes may need a HP nerf. Further review necessary

- review incubi/mandrake/warrior + HW morale dmg

- Darklance says effective vs fliers --> incorrect tooltip

- check if warriors and wytches get ranged reduction modifiers mandrakes do with their upgrades

ReaperDudikoff's List for DE - updated by me:

Global:

- T2 upgrade "Planetary raid" +10 soul cost (50 --> 60 souls)

- Reduce starting souls to 60 from 75;

- Move Haemonculus from Kabal Fortress to his lab. Soul-cost increased to 10 from 1;

- Soulstorm ability must be deal more damage (i dunno DPS at now);

- Archon: Move to Kabal Fortress. soul-cost hiked to 10 from 1; change def.hotkey of ability "Animus Vitae" to V from A (coz this is attack move); change def.hotkey of ability "Haiware grenade" to R from W (coz W is ability "Summon of WarpGates");

Hall of Blood:

- Warriors squad: buff HP from 210 to 220; Soul cost increased to 2

- Scourge squad: Soul-cost increased to 3; nerf max HW's from 6 to 5;

- Incubus: Soul-cost to 4;

Wych arena:

- Wych squad: Soul cost increased to 2

- Hellions: Soul cost of 3; Ability "Tracking device" duration reduced to 30 sec (or lower if it's 30);

- Warp beasts: Soul cost to 4;

- Reaver jetbikes: 5 soul cost each; remove ability of decap points, coz all units of DE too mobile;

Dark foundary:

- Riders: Reduce cost to 140/110 from 140/155; soul cost to 15; buff HP to 1100 from 1000;

- Talos: hike build time and review timer scaling; Increase cost cost to 160/260 from 120/250; Costs 20 souls; nerf harvest speed;

- Ravager: reduce cost to 150/300 from 150/350; increase soul-cost to 30;

- Dairs of Destruction: nerf HP to 4000 from 5000; buff soul cost to 80 from 10; Ability "Dark Scythe" to require Soul Cage - ability to deal damage to allies units too, remove power cost and reduce soul cost of this ability to 60 from 100, buff it's dps.

Bug - research for vehicles (upgrade for armor) doesn't work, after research no changes.

*****DE Taskbar spells *****

I'm trying to make souls more useful and important for DE, so i will change some of the taskbar spells to be less situational.

note: numbers in () are the taskbar slots

They will be (in order):

Piercing vision

Animus vitae

Screams of damned

Souls mist

Corrosive cloud

Soulstorm

Piercing vision(1):

This spell needs a change cause it'is almost useless in dowpro t1, De already have archon as detector and the only races which can field infiltrated things are tau (pathfinders) and necrons (burrowed stuff).

Cost increased to 40 souls, cooldown increased to 100 seconds, targeted squad will gains:

+15 detection range (only for non-heroes),

+5 sight range,

+20% raged accuracy (similar to eldar guide).

Animus vitae(2):

Moved from archon to Taskbar spells, t1 or t1.5 spell, no more life drain, less speed reduction and slightly shorter duration. This will enable the entangling effect to both paths,it make mandrakes chasing more useful

(they don't have any fotm), it will also free an ability slot for archon (see below).

Screams of Damned(3):

Moved to T2 and buffed (it was previously nerfed). this should solve some of ig problems against this spell (ig major morale weakness are in t1) and also make it more useful in late tiers and vs other races.

Souls Mist(4):

New spells available in t2, cooldown 120 seconds, cost 100 souls, will works similar to rhino's smoke launcher: Units in the AOE (radius 15) will gain: 30% ranged damage reduction, enemy unit in the AOE will also suffer small morale damage over time and get 50% sight range reduction.

Corrosive cloud(5):

Moved to t3 and changed to be more effective, expecially vs vehicles and buildings.

It will do damage over time (30-60 vs troops, 200-300 vs light veh/bld, and 300-500 vs medium/high vehicles/bld) and will increase damage received by +15% for troops, +30% for vehicles. Cooldown decreased to 150 secs.

- Rend soul and rekindle rage removed: Rend soul is redundant with stinger (direct anti-commander spell) and rekindle rage is too situational, expecially now that even unit spells require souls, you risk to rechanrge the

abilities and don't have souls to use them, and also rechargin powerful spells like crucible of malediction or death scythe can be op.

***********

Eldar:

- fix ranger research tooltips --> incorrect **

- ranger research grants +20% hp **

- Give WS/FD/DR exarch much improved CC dmg (significant buff) esp WS exarch as he has power weapon blades **

- Increase DR mass to 19 **

- Halved WS exarch's chance of doing a sync kill **

- FD's get haywires not WS.

- FoK WS exarch --> review for model

IG:

- CS pp dps too high -> check chart vs inf_hvy_low **

- IG tooltips: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...st&p=436122

- lp's 1 slot **

- +10 power to psyker/priest stones **

- review Kasrkin mass **

- Review CS mass **

- Review if IG have correct broken speed modifiers **

- Inquisitor's melee weapons do no morale damage at all **

- Captain's Storm Bolter does way too low morale damage - much less than the Single Barreled Bolter **

Ork:

- default keys fix

- Stormboyz -> match jumps to rap/asm values **

- review 'ard boy pistol dps --> now matches slugga pistol **

- review ork pistol range....ensure racial parity **

Necron:

- Review tombspyder special attacks and dmg. 3pop.**

- morale for FO/Warriors with warrior upgrades +50 each one **

- Wraiths max 2, 2pop **

- squad scale pariahs with greater summoning core --> decided not to **

- move deceiver arty to t2 summoning core **

- lightning field 150 **

- Solar pulse 100 **

- phylactery 200 **

- review destroyer timer scaling **

- Review NW throw values **

- reduce timer scaling on gens --> 10 sec to 8 sec scaling **

- buff NW's vs inf_hvy_high to aobut 7.5dps **

Sisiters:

- hotkeys + tooltips

- See Viparas and Jozen's log

SM:

- asm lightning claw grey icon shows as pink **

- sniper vs inf_hvy_low buff to 7-8dps (+40% dmg - 6.3 atm) **

- The Promethium Flamer research buffs Scout Flamers twice. Modifiers 4 and 7. **

- Revise promethium modifiers to affect morale rather than reload. **

- Weaken tri-hero vs monster_low **

- nerf storm bolters (term/GK) vs air_low (scarabs) **

- nerf AT's vs air_low (scarabs) **

- nerf GK CC vs air_low (scarabs) **

Tau:

- Kroot vs inf_med....needs better chasing/rifle and perhaps better basic dmg. Compare to mandrake dps....Kroot need more utility vs meq in general. Review throw values. Review dog throw values. Review anti-comm dps **

- skyray dmg too good AV/AB if it is to serve as arty unit. Review broadside ml too. --> 33% nerf **

- Nerf vespid ranged to air_low **

- skyray/broadside nerf to air_low (1shots scarabs atm) **

- Krootox special AoE attack vs inf_med and inf_high buffed --> makes them a much scarier mass army crowd control unit **

- Kroot hound: leap attack increase AoE and throw value, add more dmg to the effect --> makes dogs a tac disruption/dmg tool **

- FW shield drone overdrive ability protection bonus increased improving it's utility --> duration increased from 8 --> 10 **

- Kroot carnivores leap attack - buff modestly **

- kroot carnivore inf_med ranged attack - x1.1 buff **

- FW shas'ui adds a shuriken storm style ability with teachings of enlightenment

© Korbah

Ссылка на тему, где ведется обсуждение. Там же на 4й странице можно найти ссылку на аттрибуты в7: там изменено, что в этом чейнджлоге помечено "**".

Также, если кто хочет - могу скинуть ссылку на чейнджлог vip'a и jaimas'a для соб... У них получилась очень интересная комбинация иг и см)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 3 недели спустя...

v8 готовится к выходу. Будет доступна отдельным инсталлером, так что установать можно будет простым дабл кликом без всяких заморочек. Вот приблизительный чейнджлог:

Well I'll post the log to clarify for those not familiar with it and explain in the next post:

v8

Global:

- check builder units have correct broken morale values

- change pistol use range for CC (makes them pull out pistols faster)

Experimental Globals: - note these are listed as POTENTIAL changes. I'm not sure about any of them - just ideas to be discussed.

- consider +50/+20 starting eco for all races to permit costlier early builds....broadening t1 options. Note that the extra eco will also permit faster tech builds (eg. earlier lp2's) and bigger basic squads (eg. +1 tac in your harass squad)

- max6 mines with x2 HQ's

- 20% less timer scaling on all units --> see my previous post as to why I'm not convinced this is a good idea. This in my mind is analogous to Relic's DC move of making FoTM useless - a global change lacking in unit-by-unit finesse

- Remove no-build aura --> again not convinced about this one. It'll permit mines in enemy base. Ork/IG HQ's and Eldar turret strats. Other races have little to gain here.

- Increase 2nd HQ cost by +50 req, +50 power.

CSM:

- remove oblit's cc damage buff from 2nd level upgrade.

- use terminator CC dmg for oblits + 20% dps buff

- change morale HP nerf for oblits and psm to a 20% similar to horrors -80hp/560hp

- buff serk morale armour.

- rap ...better reinforce time

- nerf chains casting range

DE:

- as per v7 log

Eldar:

- DR inf_med nerf...they're too good atm

- +20hp for warlocks

- FS to tac mass

- Move falcon BL to t3

- DR/FD no attach

- Buff FD hp

- FD get haywires with their upgrade

- WS get melee leap instead of haywires with their upgrade

- Nerf WS base CC dps to inf_med

- 10% DR inf_med dps nerf

-

IG:

- Buff Kasrkin starting HP by 20, Kasrkin Sergeant's starting HP by 40.

- Buff Kasrkin's and Kasrkin Sergeant's Hellgun's range from 23 to 25.

- Kasrkin Flashbangs don't do any damage to inf_heavy_low (Kasrkin and Firewarrior armor type). Fix.

- Strip Soul's explosion chance reduced to 15%

- +50 more morale to a squad attached to the Inquisitor. Review Inq's morale armour.

- Fix weapon morale damage issues: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...st&p=438532

- GM gl's 32 range. Max attack range 30 -> requires attack ground command

- +1 range to HB and autocannon of HWT (assuming no bugs in stance)

Ork:

- review pop situation: Action recommends +10 banner cost. ---> uncertain about the ork problem. Needs more testing.

- increase lvl3 and lvl4 mob bonus requirements to 60 and 75 pop respectively

- lvl1 radius = 15, lvl2 radius = 25, lvl3 radius = 35, lvl4 radius = 45

Necron:

- rework deceiver's arty upgrade (slower reload, rework dps to compensate)

Sisiters:

- hotkeys + tooltips

- See Viparas and Jozen's log

- .....unlikely to be coded due to time constraints

SM:

- asm...better reinforce time

- Fix weapon morale damage issues: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...st&p=438532

- SM dread system reworked and hellfire reimplemented.

- Nerf scout sniper vs inf_med by 20%

Tau:

- Remove t1.5 FW shield drone

- nerf kroot inf_med ranged dps a tad

© Korbah. Прямая ссылка.

Лично мне не нравятся некоторые изменения, связанные с орками, а также вся галиматья с эльдарами... Остальное очень даже неплохо, по-моему.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я тут отвлекся на пару месяцев. Не могу понять в какую версию щас люди играют. В 3.54.6 реплеи не просматриваются, а 3.54.7 найти не могу. Просветите.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Hey, wurd! =) Да ща все гоняют на 3.54.7, в течение пары дней уже выфдет 3.54.8 с нормальным инсталлером)

в7 доступен только в качестве атрибутов: к сожалению у корбаха не было времени на запаковку инсталлера... Поищи его ссылку на архив в теме 3.54.7 wip changelog, начиная с ~6 страницы. Чтобы установить:

1) Залезь в %dow_dir%\dowpro_test\;

2) удали или переименуй и/или запакуй папку attrib;

3) скопируй туда новую папку attrib из архива.

P.s. Ни в коем случае не перезаписывай одну поверх другой)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А так же, не перепутай папки довпро и довпро_тест ;)

Жаль не успею ДЭ потестить новых, а так долго этого ждал, ибо "red army is waitin u".

Кстати хамачевоская сеть с ДоВпро для рус комьюнити канула в лету.

Yurik - в течении года на парочке форумах кланов по довпро попостишь новости, так сказать, на замене побудешь?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • 2 недели спустя...

Вышла версия 3.55. Скачать можно тут.

Чейнджлог:

3.55 changelog:

Global:

- check builder units have correct broken morale values

- change pistol use range for CC (makes them pull out pistols faster)

Experimental Globals: - note these are listed as POTENTIAL changes. I'm not sure about any of them - just ideas to be discussed.

Скорее всего не введено.

- consider +50/+20 starting eco for all races to permit costlier early builds....broadening t1 options. Note that the extra eco will also permit faster

tech builds (eg. earlier lp2's) and bigger basic squads (eg. +1 tac in your harass squad).

- max6 mines with x2 HQ's

- 20% less timer scaling on all units --> see my previous post as to why I'm not convinced this is a good idea. This in my mind is analogous to Relic's

DC move of making FoTM useless - a global change lacking in unit-by-unit finesse

- Remove no-build aura --> again not convinced about this one. It'll permit mines in enemy base. Ork/IG HQ's and Eldar turret strats. Other races have little to gain here.

- Increase 2nd HQ cost by +50 req, +50 power.

CSM:

- remove oblit's cc damage buff from 2nd level upgrade.

- use terminator CC dmg for oblits + 20% dps buff

- change morale HP nerf for oblits and psm to a 20% similar to horrors -80hp/560hp

- buff serk morale armour.

- rap ...better reinforce time

- nerf chains casting range

- rap melee leap research 120/80

DE:

- as per v7 log

Eldar:

- DR inf_med nerf...they're too good atm

- +20hp for warlocks

- FS to tac mass

- Move falcon BL to t3

- DR/FD no attach

- Buff FD hp

- FD get haywires with their upgrade

- WS get melee leap instead of haywires with their upgrade

- Nerf WS base CC dps to inf_med

- 10% DR inf_med dps nerf

-

IG:

- Buff Kasrkin starting HP by 20, Kasrkin Sergeant's starting HP by 40.

- Buff Kasrkin's and Kasrkin Sergeant's Hellgun's range from 23 to 25.

- Kasrkin Flashbangs don't do any damage to inf_heavy_low (Kasrkin and Firewarrior armor type). Fix.

- Strip Soul's explosion chance reduced to 15%

- +50 more morale to a squad attached to the Inquisitor. Review Inq's morale armour.

- Fix weapon morale damage issues: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...st&p=438532

- GM gl's 32 range. Max attack range 30 -> requires attack ground command

- +1 range to HB and autocannon of HWT (assuming no bugs in stance)

Ork:

- review pop situation: Action recommends +10 banner cost. ---> uncertain about the ork problem. Needs more testing.

- increase lvl3 and lvl4 mob bonus requirements to 60 and 75 pop respectively

- lvl1 radius = 15, lvl2 radius = 25, lvl3 radius = 35, lvl4 radius = 45

- ard/nob klaws all take 2sec to build

- +100hp to PoG

Necron:

- deceiver got a setup and inf_high nerf. Longer reload timer and rescaled dmg for arty

Sisters:

-removed from mod for time being. SS material is hardcoded to hell and back and there are enough units.

SM:

- asm...better reinforce time

- Fix weapon morale damage issues: http://dowsanctuary.com/index.php?showtopi...st&p=438532

- SM dread system reworked and hellfire reimplemented.

- Nerf scout sniper vs inf_med by 20%

- asm claws all take 2sec to build, asm max is 4 instead of 3

Tau:

- Remove t1.5 FW shield drone

- nerf kroot inf_med ranged dps a tad

- skyray/broadside throw values and range switched

- pf railgun went from 60/60 to 50/50

Изменено пользователем Yurik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Омг, скажи адрес: я диск почтой пошлю ;D там фишка в том, что очень много новых эффектов\моделек и т.п. По крайней мере корбах так говорит ;/

Кстати, пока лучше качать по этой ссылке.

Изменено пользователем Yurik
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Все. Дождался. Скачал. Могу биться, только бы время было свободное. Кстати, ладер на есл еще существует ?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Собираются чамп по 3.55 проводить, уже открыта регистрация) Ладдер вроде есть, но неуверен насчет активности. Если хочешь поиграть - проще всего зайти на ИРК-канал по настройкам в моей подписи и попросить там игру...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...