DenisV Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 конкретно пальцем ткни, пожалста. вот прямо в правиле instant death и прописано, как ни удивительно. стр. 16 Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
n0m0reTrust Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 именно лиса или кэлгара. это как купить шевроле камаро и в держать его в гараже :D :D Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Bersserker Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 конкретно пальцем ткни, пожалста. Чуть что лукаут 2+, они конечно слоу энд пурпосфулл, но и передвинуть раненого тоже возможно, не Лиса же к этим валенкам садить Нафиг присоедитнять ударно-штурмового перса к сапортному отряду? Садите их в руину,6 2вундовых пятитафновых персов в руине или аэгисте никто не грохнет. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
frei Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 А никак,судя по всему.Бери 3 модельки по цене 20,и надейся,что у оппонента будет высокотафновая,многовундовая,низкосейвовая тварюшка и даже не одна Ну, демоны, ХСМ, тау, ГК... Уже неплохо. Монстра как правило имеет 3+, а то и 2+. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Тюрьминатор Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 (изменено) Садите их в руину,6 2вундовых пятитафновых персов в руине или аэгисте никто не грохнет. А мне почему-то кажется, что тот же риптайд под игнором кавера окупится за один залп, если хитанет. =) Ну и это, 6 таких двухвундовых моделек с гравипуками и ракетами - это на минутку 540 птс. Изменено 14 августа, 2013 пользователем Бугагашк М00дерашк Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
sidestep Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 (изменено) компиляция с БОЛСа. BLACK TEMPLARS CHAPTER TRAITS: A Black Templars army may choose one of the following: "Accept any Challenge, No Matter what the Odds" - Gain the ability to re-roll To-Hits rolls, and gain the Rending USR when you're in challenges. "Crusaders" - Gain the Adamantium Will and Crusader USR's. The Black Templars retain their current Ally Matrix. The Black Templars may not take Librarians. Black Templars may take Crusader Squads consisting of up to 10 Initiates (i.e. Tactical Marines) and up to 10 Neophytes (i.e. Scouts). Black Templar Initiates may exchange their Bolters for Close Combat Weapons for free. A Crusader Squad may purchase up to 2 Power Weapons, if you take a Sword Brother (i.e. the Veteran Sergeant upgrade). HELBRECHT: Once per game Helbrect can grant a Black Templars unit the Hatred and Fleet USR's for an Assault Phase. May take a unit of Honor Guard. GRIMAULDUS: Grants the Zealot USR to any unit he joins. If a unit is within 6" of Grimauldus' Servitors, they gain a 6+ Invulnerable Save. Grimauldus has the It will not Die USR. He has Wounds:3 and Attacks:3 THE EMPEROR'S CHAMPION: The Black Sword (one-handed stance) - S:4 AP:2 Melee, Mastercrafted The Black Sword (two-handed stance) - S:6 AP:2 Melee, Mastercrafted, Two-Handed The Armour Of Faith - Grants The Emperor's Champion a 2+ Armor Save and a 4+ Invulnerable Save. The Emperor's Champion is an HQ choice and DOES take up an HQ slot. He may be the Warlord. The Emperor's Champion has Initiative:5 and Attacks:2 (not counting weapons). Все те, у кого не отобрали свой кодекс - вам в источник: http://www.bolterandchainsword.com/topic/2...s-rumor/page-74 фирма никаких гарантий не даёт Изменено 14 августа, 2013 пользователем sidestep Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dark Marshal Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 (изменено) Grav weapons - Have the Concussive special rule, but are not Blast weapons. Grav weapons wound the target based on their Armor Save. For example a terminator has a 2+ save so they would be wounded on a die roll of 2+. Against vehicles roll a die, 1-5 does nothing and on a 6 the vehicle is Immobilized and loses a Hull Point. RANGES & RATE OF FIRE: - Grav-Pistol - Range 12" - Grav-Rifle - 18" salvo 2/3 - Grav-Cannon - 24 DEVASTATOR CENTURIONS: WS:4 BS:4 S:5 T:5 W:2 I:4 Ld:8/9 Sv:2+ InvSv: - Unit Size: 3 - 190pts - May purchase up to 3 additional Centurions for 60pts each Standard equipment: - Twin-linked Heavy Bolters and Hurricane Bolters Weapon Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Hurricane Bolters can be upgraded to Missile Launchers - Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Twin-Linked Lascannons - Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Grav-Cannon and Grav-Amp Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Can purchase Omniscope which gives Night Fight and Split Fire special rules. Dedicated Transport: - They can select a Land Raider as a dedicated transport. Special Rules: - Slow and Purposeful - Decimator Protocols(Can fire up to two weapons in each shooting phase) - Very Bulky - Chapter Tactics - And They Shall Know No Fear Изменено 14 августа, 2013 пользователем Dark Marshal Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Ranzou Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Dedicated Transport: - They can select a Land Raider as a dedicated transport. Special Rules: - Very Bulky По три места в лендрейдере. Штурмовые колобки, привеет! Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Ferlim Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 два дня назад половина форджика клялась что ни за что не будет играть колобками из-за их внешности,а сейчас уже обсуждает как их получше заюзать)))) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Void Zombie Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 о, привет уютный. что, стрелкотерми уже продавать или подождем немного? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Bersserker Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 А чем они теперь плохи, как были так и остались. У них дипстрайк есть. По ценам они примерно равны, 450+ за 10 термей или 190+265 за центуринов с лендаком. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Nostraman Blood Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Интересно, Хэлбрехт---суть чаптермастер, будет ли у него орбитальный удар???? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Dark Marshal Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 (изменено) это же форж) а по теме, колобки с двумя вундами, выглядят довольно неплохо, не чета облям, но в дэфэнс лайне или руинке будут стрелять знатно я один нигде не вижу что у них будет дип страйк? то что у них 2 + еще не означает термо армор Изменено 14 августа, 2013 пользователем Dark Marshal Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Bersserker Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Мой бланк заказа на данный момент 3 коробки - центуринов (1 в лендак и 6 хевисапорт) 2 коробки штернов (кидаем в подах) 1 коробка легиона проклятых, насрем в душу боингу тау 1 тактичка на полочку и набитсы 1 хантер (на полочку) Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
abak Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 я один нигде не вижу что у них будет дип страйк? то что у них 2 + еще не означает термо армор Собственно наоборот говорилось уже что дип страйка у них не будет - так что везти в ЛРК придется. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Sidri_cyberdog Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Интересно сколько будет стоит апгрейд на грав-пушку... Если 20, то боюсь может быть вопрос по необходимости колобков. 60+20+20 за колобка с 2 гравпушками... Многовато за пушку не игнорящую кавер. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Hidenheart Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Интересно, Хэлбрехт---суть чаптермастер, будет ли у него орбитальный удар???? Можно предположить, что да, т.к. он теперь сможет брать себе почетную стражу как чаптер мастер. Но это мои грязные домыслы. :rolleyes: Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Lavrenov Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Standard equipment: - Twin-linked Heavy Bolters and Hurricane Bolters Weapon Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Hurricane Bolters can be upgraded to Missile Launchers - Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Grav-Cannon and Grav-Amp Если я правильно понял, то центурион можно взять всего 1 грав пушку, 2 вроде взять не получится. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Тюрьминатор Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 с 2 гравпушками... Гравипука ставится только одна. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Curator Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 (изменено) Цены на легион проклятых постили? Просто каждый юнит с игнором ковра - сейчас на вес золото. (по этой же причине колобки так себе - без игнора укрытий не понятно за что платим. За убийство 2+3+? Как будто его убивать нечем! Нечем убивать 2+ рерольный кавер и флаеры, вот это проблемы. А по поводу зениток, покупаем Фаершторм редут. (4линкед выстрела лазки с интерцептом, бс2, 200 птс, няшный бункерок) Иначе нет пути. Изменено 14 августа, 2013 пользователем Curator Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Sidri_cyberdog Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Гравипука ставится только одна. Ну это ещё спорно, но не суть. Тем более - 1 пушка за 20 очей. 80 очков за 5 выстрелов. Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Тюрьминатор Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 (изменено) Большая компиляция слухов по новому кодексу Space Marines с B&C: WARGEAR: CHAPTER RELICS: There are 6 different ones. Two swords, one Bolter, set of armor, one Storm Shield and one banner They range from 25pts to 65pts. One Chapter Relic grants a 6+ Invulnerable Save. (It's unclear who benefits from the Save generated by the Relic) NEW WEAPONS: Grav weapons - Have the Concussive special rule, but are not Blast weapons. Grav weapons wound the target based on their Armor Save. For example a terminator has a 2+ save so they would be wounded on a die roll of 2+. Against vehicles roll a die, 1-5 does nothing and on a 6 the vehicle is Immobilized and loses a Hull Point. RANGES & RATE OF FIRE: - Grav-Pistol - Range 12" - Grav-Rifle - 18" salvo 2/3 - Grav-Cannon - 24" salvo 3/5 Grav-Pistols and Grav-Rifles are available to all units that haves access to Pistol upgrades and Special Weapons, respectively. Grav-Cannons are only available to Devastator Centurions. Hunter Multi-Launcher (or whatever it is now called) - S:7 AP:2 Heavy1, Armorbane Stalker's anti-aircraft guns - S:7 AP:? Heavy4 Siege Drills - S:9 AP:2 Melee, Specialist Weapon, Armorbane WEAPONS CHANGES: Auxiliary Grenade Launcher - is now 24" Rapid-Fire CHAPTER TRAITS & SPECIAL CHARACTERS: ULTRAMARINES CHAPTER TRAITS: Ultramarines armies may choose 1 of the following three doctrines: Tactical - The Tactical detachment re-rolls ones, unless they're Tactical Marines, in which case they re-roll all failed To Hit rolls in the Shooting Phase. Assault - The Assault detachment re-rolls charge ranges, unless they're Assault Squads, Bikes, or Attack Bikes, in which case they get Fleet. Devastator - The Devastator detachment get re-rolls on Snap Shots and Overwatch shots, unless they're Devastators, in which case they gain Relentless (as long as they're not disembarking from a transport in the Movement Phase). MARNEUS AUGUSTUS CALGAR: Is now 275pts Is equipped with Artificer Armour by default. May upgrade to the Armour Of Antilochus for +10pts. Marneus Calgar can take three Warlord traits. The Armour Of Antilochus - his Terminator Armor - does not prevent him from preforming a Sweeping Advance, and it has a built in Teleport Homer. VARRO TIGURIUS: Tigurius is Mastery Level 3. He knows all Psychic Disciplines. He can re-roll his dice when determining his psychic powers. He can re-roll Reserves rolls(even successful ones). The Hood Of Hellfire is now a Psychic Hood that lets him re-roll failed Psychic Tests. ORTAN CASSIUS: 5 points more expensive. CATO SICARIUS: 15 points cheaper. TORIAS TELION: Telion has the same points cost. Updated with sniper rules for 6th Edition. ANTARO CHRONUS: Chronus is cheaper. He increases the BS of his tank by +1. SALAMANDER CHAPTER TRAITS: Get to re-roll any failed Armor Saves from flame based weapons. (Flamers, Meltas, etc, as per page 56 of the Rulebook) Their flame weapons (Flamers, Meltas, etc, as per page 56 of the Rulebook) get to re-roll any failed To-Wound rolls or Armor Penetration rolls that fail to cause a Penetrating or Glancing Hit. Any Character gets to Mastercraft one weapon for free. VULKAN HE'STAN: Vulkan gives the Mastercrafted ability to Meltaguns, Combi-Meltas, and Multi-Meltas. Otherwise essentially the same. RAVEN GUARD CHAPTER TRAITS: They all get the Stealth USR. They get the ability to use their Jump Packs in the Movement and Assault Phase. KAYVAAN SHRIKE: Shrike can only Infiltrate with Jump Infantry. WHITE SCARS CHAPTER TRAITS: +1 to Jink saves Autopass Dangerous Terrain tests +1 to Hammer Of Wrath attacks All White Scars units gain the Hit & Run USR, except for Terminators and Centurions. KOR'SARRO KAHN: Khan gives Bikes and Dedicated Transports in the White Scars detachment the Scout USR. Moondraken inflicts D3 Hammer Of Wrath hits. IMPERIAL FISTS CHAPTER TRAITS: Bolter Drill - All Imperial Fists reroll '1s' to hit with Bolters (It works on every Bolter on page 56 of the Rulebook.). Devastators and Centurions have the Tank Hunters USR and gain +1 on the Building Damage Table. DARNATH LYSANDER: Costs +30pts more Has the Eternal Warrior USR. Units within 12" re-roll failed Morale and Pinning Tests. PEDRO KANTOR: Pedro Kantor makes Sternguard Veteran Squads into Scoring units. IRON HANDS CHAPTER TRAITS: All Iron Hands have the Feel No Pain USR on a 6+. All Characters and vehicles have the It Will Not Die USR. Iron Hands get a 1+ to Blessing Of The Omnissiah BLACK TEMPLARS CHAPTER TRAITS: A Black Templars army may choose one of the following: "Accept any Challenge, No Matter what the Odds" - Gain the ability to re-roll To-Hits rolls, and gain the Rending USR when you're in challenges. "Crusaders" - Gain the Adamantium Will and Crusader USR's. The Black Templars retain their current Ally Matrix. The Black Templars may not take Librarians. Black Templars may take Crusader Squads consisting of up to 10 Initiates (i.e. Tactical Marines) and up to 10 Neophytes (i.e. Scouts). Black Templar Initiates may exchange their Bolters for Close Combat Weapons for free. A Crusader Squad may purchase up to 2 Power Weapons, if you take a Sword Brother (i.e. the Veteran Sergeant upgrade). HELBRECHT: Once per game Helbrect can grant a Black Templars unit the Hatred and Fleet USR's for an Assault Phase. May take a unit of Honor Guard. GRIMAULDUS: Grants the Zealot USR to any unit he joins. If a unit is within 6" of Grimauldus' Servitors, they gain a 6+ Invulnerable Save. Grimauldus has the It will not Die USR. He has Wounds:3 and Attacks:3 THE EMPEROR'S CHAMPION: The Black Sword (one-handed stance) - S:4 AP:2 Melee, Mastercrafted The Black Sword (two-handed stance) - S:6 AP:2 Melee, Mastercrafted, Two-Handed The Armour Of Faith - Grants The Emperor's Champion a 2+ Armor Save and a 4+ Invulnerable Save. The Emperor's Champion is an HQ choice and DOES take up an HQ slot. He may be the Warlord. The Emperor's Champion has Initiative:5 and Attacks:2 (not counting weapons). HQ UNITS: CHAPTER MASTER: Now has Attacks:4 and Wounds:4. Still has Orbital Bombardment. CAPTAIN: Equipping the Captain with a Bike allows a single 5-man Bike Squad to be taken as a Troops choice. CHAPLAIN: There is only one level of Chaplain. Now has Attacks:2 and Wounds:2. Chaplain grants Zealot to any squad he joins. LIBRARIAN: They use the Psychic Powers out of the Rulebook. MASTER OF THE FORGE: Now has the It Will Not Die USR. HONOR GUARD: 10 points cheaper per Marine. Now 25 points. COMMAND SQUADS: Can have Bikes Cannot have Jump Packs Cannot have Terminator Armor ELITES UNITS: STERNGUARD VETERANS: 3 points cheaper per Marine. Access to Grav weapons. TACTICAL TERMINATORS/ASSAULT TERMINATORS: Thunderhammers & Stormshields cost +5pts per Assault Terminator to upgrade. There is no way to make Terminators into Troops choices or Scoring units. TECHMARINES: No news to report. ASSAULT CENTURIONS: WS:4 BS:4 S:5 T:5 W:2 I:4 Ld:8/9 Sv:2+ InvSv: - Unit Size: 3 - 190pts - May purchase up to 3 additional Centurions for 60pts each Standard equipment: - Siege Drills (S9 AP2 Melee, Specialist Weapon, Armorbane) - Twin-Linked Flamers - Ironclad Assault Launcher Weapon Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Twin-Linked Flamers may be upgraded to Twin-Linked Meltaguns - Ironclad Assault Launcher may be upgraded to Hurricane Bolters Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Can purchase Omniscope which gives Night Fight and Split Fire special rules. Dedicated Transport: - They can select a Land Raider as a dedicated transport. Special Rules: - Move Through Cover - Slow and Purposeful - Decimator Protocols(Can fire up to two weapons in each shooting phase) - Very Bulky - Chapter Tactics - And They Shall Know No Fear DREADNOUGHT: No news to report. VENERABLE DREADNOUGHT: No news to report. IRONCLAD DREADNOUGHT: No news to report. TROOPS UNITS: TACTICAL SQUADS: 2 points cheaper per Marine (14pts each). Access to a Grav-Rifle as a Special Weapon option. SCOUT SQUADS: 2 points cheaper per Scout. May take Land Speeder Storms as Dedicated Transports. FAST ATTACK UNITS: VANGUARD VETERANS: Heroic Intervention: Negates the penalty for Disordered Charge and the Sergeant auto-passes Initiative checks for Glorious Intervention. They CANNOT charge after Deep Striking anymore. 1 point cheaper per Marine. Jump Pack upgrade is 7 points cheaper per Marine. BIKE SQUADS: 4 points cheaper per Marine. ATTACK BIKES: Possibly 4 points cheaper. SCOUT BIKES: No news to report. HEAVY SUPPORT UNITS: DEVASTATOR SQUADS: 2 points cheaper per Marine. Flakk Missiles can be bought for +10pts. DEVASTATOR CENTURIONS: WS:4 BS:4 S:5 T:5 W:2 I:4 Ld:8/9 Sv:2+ InvSv: - Unit Size: 3 - 190pts - May purchase up to 3 additional Centurions for 60pts each Standard equipment: - Twin-linked Heavy Bolters and Hurricane Bolters Weapon Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Hurricane Bolters can be upgraded to Missile Launchers - Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Twin-Linked Lascannons - Twin-Linked Heavy Bolters may be upgraded to Grav-Cannon and Grav-Amp Upgrades: (ALL UPGRADES COST BETWEEN 10-20pts) - Can purchase Omniscope which gives Night Fight and Split Fire special rules. Dedicated Transport: - They can select a Land Raider as a dedicated transport. Special Rules: - Slow and Purposeful - Decimator Protocols(Can fire up to two weapons in each shooting phase) - Very Bulky - Chapter Tactics - And They Shall Know No Fear THUNDERFIRE CANNONS: Unchanged in rules and points cost. VEHICLES: RHINOS/RAZORBACKS: No news to report. DROP PODS: Transport capacity has dropped back down to 10. STORMRAVEN: Same point cost. STORMTALON: No news to report. LAND SPEEDER/LAND SPEEDER TORNADO/LAND SPEEDER TYPHOON: No news to report. LAND SPEEDER STORM: The Land Speeder Storm is now a Dedicated Transport for Scouts. PREDATOR DESTRUCTOR/ANNIHILATOR: Cheaper. VINDICATOR SIEGE TANK: No news to report. WHIRLWIND ARTILLERY TANK: 20 points cheaper. Now 65 points. STALKER ANTI-AIR TANK: AV 12/12/10 S:7 AP:? Heavy4 Does NOT have Interceptor. HUNTER ANTI-AIR TANK: AV 12/12/10 S:7 AP:2 Heavy1, Armorbane Does NOT have Interceptor. LAND RAIDER: Passenger Capacity - 10 LAND RAIDER REDEEMER: Passenger Capacity - 12 LAND RAIDER CRUSADER: Passenger Capacity - 16 Изменено 14 августа, 2013 пользователем Бугагашк М00дерашк Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Curator Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Такой вопрос. Я просто наследников равенгварда собираю. Нам вроде как стелс дадут по чаптертактике. А вот у скаутов плащи ведь и так стелс дают. То есть надо бы миньки ьез плащей теперь собирать, или оно кумулятивно? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Sidri_cyberdog Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 Цены на легион проклятых постили? Вроде по 25 за штучку А по поводу зениток, покупаем Фаершторм редут. А правила на него где найти можно? И он не в апоке ли только? Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
RASHPEL100500 Опубликовано 14 августа, 2013 Жалоба Поделиться Опубликовано 14 августа, 2013 А правила на него где найти можно? И он не в апоке ли только? В коробке лежат Ссылка на комментарий Поделиться на другие сайты Поделиться
Рекомендуемые сообщения