Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Новые Орки


Рекомендуемые сообщения

  • Главный Администратор

Всё же арт на обложке сомнителен.

We is gonna stomp da universe flat and kill anyfink that fights back. we're da Orks, and was made ta fight and win.

© Ghazghkull Mag Uruk Thraka, (Codex: Orks (4th Edition), p. 106)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 2,5 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

или я не прав?

И какие известные цены на новые апгрейды бойзов, например? Или на банки? Я что-то пропустил?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

И какие известные цены на новые апгрейды бойзов, например? Или на банки? Я что-то пропустил?

апгрейды бойзов + бойзы = бойзятина

банки из старого кодекса - они не испортят картины: будет понятно, насколько бойзы (и банки) дешевле

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

апгрейды бойзов + бойзы = бойзятина

А что тебе это даст за уже неделю до выхода нового кодекса?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А что тебе это даст за уже неделю до выхода нового кодекса?

А зачем ты заглядываешь в эту тему?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

http://www.blacklibrary.com/all-products/codex-orks.html

На БЛ уже предордер кодекса есть, можно даже превью скачать

"They are addicted to the thunderous racket of really big guns, to speeding about in ramshackle trucks and buggies"

неужели старое убожество выживет

Изменено пользователем MadhatSlayeR
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

или я не прав?

Не пожалел времени перевел в нынешние очки. Флешей считал по новой стоймости итого получилось 1963 очка.

Куда могли пропасть очки (о чем я и говорил).

пейнбоя считал тоже по нынешней стоимости т.е. 50 очей, на деле у него наверняка появятся спецрулы и он подорожает.

Что такое killsaga для нобов никто пока не знает, что-то в районе 5-25 очков, её я не считал.

20 парней указаны как парни с базуками, имелось ли ввиду что там у всех базуки или только у двоих я не знаю поэтому посчитал их как простых пацанов.

Собственно вот тебе желанная инфа, зачем она нужна и что дает я понятия не имею.

Да арт не айс.

На вкус и цвет конечно, но по мне дак арт шикарен. Жаль его спалили его уже месяца два как.

Изменено пользователем Watarr
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Спасибо,

Killsaga = killsaw

а вообще да, картинка тут смазана - Бадрук тёмная лошадка

An iBooks exclusive edition of this Codex is also available for iPad and iPad mini that features extra interactive elements.

не вижу что-то пока..

Изменено пользователем MadhatSlayeR
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Скачал превьюшку, внутри надпись DAKKA DAKKA DAKKA WAAAGH! и пара неплохих артов

UP. страницу с кодексом уже потерли О_о

Изменено пользователем Watarr
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Больше слухов:

So, Black Library screwed up and has let a random amount of people download the codex... This is from Skullchewer from Warseer (who gave use the orinal model rumors)

Relics are in. Not had time to read.

Buggys don't get new weapons, do get Grot Riggers at 10 points.

Not seen anything about FNP at all yet.

Grot riggers don't just work for IWND on 'nauts, any vehicle that has them, but cost per vehicle seems to differ. 20 to put them on a 'naut. BW don't seem to have the option.

Looks to be a lot more options with selecting wargear for meks

"A Big Mek may take items from the Mek Weapons, Melee Weapons, Runts & Squigs, Orky Know-wots and/or Gifts of Gork and Mork lists."

Mob rule is replaced by the D6 roll, yes.

Kustom Mega Slugga is a thing.

A Big Mek with mega armour can take one of the following

- Tellyport blasta

- Kustom force field

Relics:

Gifts of Gork and Mork

Da Dead Shiny Shoota

Da Finkin’ Kap

Da Fixer Upperz

Da Lucky Stikk

Headwoppa’s Killchoppa

Warboss Gazbag’s Blitzbike

D6 Result

1

If the unit is locked in combat, it passes the Morale check or Pinning test. If the unit is not locked in combat, it fails.

2-3

If the unit includes one or more Ork characters (including Independent Characters), it suffers D6 Strength 4 AP- hits, and is then treated as if it had passed the Morale check or Pinning test.

4-6

If the unit has 10 or more models, it suffers D6 Strength 4 AP- hits, and is then treated as if it had passed the Morale check or Pinning test. The hits are Randomly Allocated. If the unit has fewer than 10 models, it fails the Morale check or Pinning test.

Tellyporta blasta is the back mouned thing I've been describing and seems... uh, situational at best? Very short range weapon but causes instant death on a 6 wound. Rolling a 6 on AP causes a penetrating hit regardless of AV.

D6 Warlord Trait

1 Prophet of the Waaagh!: Mork (or possibly Gork) has chosen this Warlord for greatness, and every Ork under his command knows it.

The Warlord gains the Waaagh! special rule. If the Warlord already has the Waaagh! special rule then, in addition to the usual effects, all friendly models with the ’Ere We Go! special rule gain the Fearless special rule when he calls a Waaagh!, until the start of their next turn.

2 Bellowing Tyrant: This Warlord is an unholy terror, a roaring lunatic whose every (very loud) word is law.

The Warlord, and all friendly units with the Orks Faction within 12" of him, re-roll failed Morale checks and Pinning tests.

3 Like a Thunderbolt!: This Warlord is a master of the all-out, no-holds-barred, headlong charge into battle.

The Warlord, and all friendly units with the Orks Faction within 12" of him, can re-roll all the dice when determining Run moves or charge range.

4 Brutal but Kunnin’: This Warlord has a sneaky streak a mile wide and knows just where to hit his foes.

The Warlord can re-roll one failed To Hit or To Wound roll each turn.

5 Kunnin’ but Brutal: The Warlord knows when to roll with a punch, and can shrug off the hardest blows.

The Warlord can re-roll one failed armour or invulnerable saving throw each turn.

6 Might is Right: Made of muscle and aggression, this Warlord is the embodiment of the Orks’ warlike nature.

The Warlord receives +1 to the Strength characteristic on his profile.

From NotMyIfurita:

attack squig nerfed to 1 reroll in melee per turn

Badrukk has the rules listed for Da Rippa, but it is not listed in his wargear.

Yay Tankbustas can shoot at whatever they like, and Bustas and Burnas can take dedicated trukks

Kommandos get Stealth now, thats nice.. and they didnt see a point hike like burnas and tankbustas

eww.. Ramshackle got clobbered.. 6+ save when you take a pen, if successful downgrade to glance

Buggies in units of 5, gained outflank and a minor point decrease.

Snikrot is not HQ, effectively works like before when you add to Kommandos. Listed Elite. No slot if you bring Kommandos. He has Ambush and it gives Shrouded instead of Stealth the turn they arrive... still no charge from Reserves

Killkannon still lowers transport on BW

Rule for planks is a little complicated. If you get out of open topped and declare a charge, add 2 to the charge range

Deffrolla gains AP4 and loses half the hits

Lootas HS and cheaper (shocking)

I dont see any way to get Kans or Dreads as troops

Kans come in 6 packs

Wow.. Ghazzy is a LoW but I can't see why.. they didnt change him

Wow.. if you take an Ork Warband detachment, you can Waaaagh every turn after the first

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Скачал превьюшку, внутри надпись DAKKA DAKKA DAKKA WAAAGH! и пара неплохих артов

UP. страницу с кодексом уже потерли О_о

А можно выложить? А то проморгал :(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

мде, если моб рул и впраду такой, то гринтайд можно тупо прогнать со стола.....

умерло 8 парней со стрельбы, провалил 7 лидак, кинул 1 и убег

Изменено пользователем Tiphus
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Куда уж лутазов дешевле делать?

А вот их перенос в ХС резко обострит там конкуренцию.

Изменено пользователем MegaVolt
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Названия реликов как всегда шикарны у орков)

ХС для лутасов это конечно жесть

мде, если моб рул и впраду такой, то гринтайд можно тупо прогнать со стола.....

умерло 8 парней со стрельбы, провалил 7 лидак, кинул 1 и убег

получать тем или иным способом фирлес просто надо будет

трейты все вообщем достаточно бодрые

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

So in the wargear section there is the Orky Know-Wots. Boss poles, Cybork body, Gitfinda and... Warbike. Warbike cannot be taken by a model with Mega Armour.

Warboss WAAAGH!isn't every turn, (Not sure where that came from) but it allows all friendly units made up entirely of models with the ’Ere We Go! special rule, to charge in the assault phase even if they ran that turn.

From what I can see a Mek is a different HQ to a Big Mek, not an upgrade.

Lootas and Burmas can still upgrade to Meks. (Nauts filled with burnas and meks is go).

Yeah lootas 5 points cheaper than previous base unit.

Burna Boyz are 5 points more expensive for base unit.

1 Boss Nob per bike unit, 15 bikes total (Including Nob).

Yes, Warbike seems to be optional wargear for some models.

Изменено пользователем Шикарный Манул
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Моб рул фактически не изменился - если орков больше 10, они вряд ли убегут, учитывая что босспол дает перебросить результат. Но вот то, что банда будет получать по d6 хитов это лажа полная.

Лутазы в ХС тоже не круто, там и так тесно.

Нормальный вааагх вернули, это хорошо.

Коммандосы со стелсом таки теперь даже может что-то и смогут.

Багги с аутфланком мне непонятны, хуже копт ведь (впрочем, копты может и изменили)

Изменено пользователем Schizoid
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну с одной стороны действующие страты приятно апнули, с другой стороны каких-то адекватных бафов у неиграющих юнитов я не заметил. Остается до последнего верить в правдивость недавних слухов о подешевевших байках и фирлисе в хтх.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Weirdboys gain a Warp Charge point if there are 10 or more models with the 'ere we go rule (Pretty much any Ork from what I've seen) in 12" but has to take a psychic save or take a hit.

Power of the Waaagh! and Daemonlogy disciplines.

Can be upgraded to Psyker level 2.

Primaris power is Frazzle (Blast witchfire).

'Eadbanger is now a focussed witchfire.

Warpath is a self blessing

Da jump is what used to be 'ere we go.

Killbolt is a beam attack.

Power vomit (Yes really) is a template witchfire.

Da Krunch is a barrage witchfire.

Оттуда же. Получается очень злой псайкер с кучей дамажащих скилов. Опять же жаль что ни ваагха, ни фирлеса в касты не завезли.

Изменено пользователем Watarr
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Надеюсь, вирдбоя можно посадить на байк.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ещё из интересного, говорят бадрук не изменился. С точки зрения ХаКу его 3+ 5++ и риппа с гитфиндой смотрятся повеселее. Также он имеет вшитый трейт Kunnin’ but Brutal (1 рерол сейва в ход) и релик GIFTS OF GORK AND MORK, что бы это ни значило. Вопрос как всегда в цене.

кроме того

Zagstruk получил вшитый трейт Bellowing Tyrant(рерол лидака)

вместо когией теперь Hammer of Wrath attacks made by Boss Zagstruk are Strength 8 and AP2

Штормбойзы стали дешевле и упаковываются до 30 пацанов в отряд.

Независимо от мув фазы, в фазу стрельбы можно пролететь ещё на 2D6 кинув каждой моделью тест на опасный ландшафт.

Скорость штормбойзов под вагхом кажется просто запредельной. 12" + 2D6 за бег +2D6 за чардж с рероллом. Вот уж действительно фаст аттак.

Изменено пользователем Watarr
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Главный Администратор

We is gonna stomp da universe flat and kill anyfink that fights back. we're da Orks, and was made ta fight and win.

© Ghazghkull Mag Uruk Thraka, (Codex: Orks (4th Edition), p. 106)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...