Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Horus Heresy by Forge World II - Massacre


Рекомендуемые сообщения

У Лоргара отлично вышло лицо. А вот все остальное получилось весьма посредственно. Хотя скульптор, конечно, молодец, хорошо передал образ самого невзрачного из примархов.

В новом ВД есть интервью с Аланом Блаем, где тот рассказывает про вторую книжку форджовой Ереси. Из него следует, что Гал Ворбак таки быть. Потому непонятно, почему их нет в списке релизов. Возможно, мы получим правила без минек, хотя это и не похоже на фордж.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 600
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

В новом ВД есть интервью с Аланом Блаем, где тот рассказывает про вторую книжку форджовой Ереси. Из него следует, что Гал Ворбак таки быть. Потому непонятно, почему их нет в списке релизов. Возможно, мы получим правила без минек, хотя это и не похоже на фордж.

Это безликие Саул Тарвицы и прочие недостойны своей миньки, а Алый Повелитель был таким же выдающимся командиром, как Абаддон или Эйдолон. Да и Гал Ворбак... Не верю, не верю..

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это безликие Саул Тарвицы и прочие недостойны своей миньки, а Алый Повелитель был таким же выдающимся командиром, как Абаддон или Эйдолон. Да и Гал Ворбак... Не верю, не верю..

Гал Ворбак легко могут остаться без минек, за исключением, разве что Аргел Тала. Посседы как посседы, юниты с огромным простором для фантазии и конверсий.

edit1: на мой взгляд, единственный повод выпустить их своими отдельными миньками это $$$$$

Изменено пользователем Slaaneshi
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гал Ворбак легко могут остаться без минек, за исключением, разве что Аргел Тала. Посседы как посседы, юниты с огромным простором для фантазии и конверсий.

edit1: на мой взгляд, единственный повод выпустить их своими отдельными миньками это $$$$$

Это деньги и эти миньки купят все хаоты, и 40к, и 30к, как и нойзов, ну не все.. многие кто любит "бековые армии" и тп. Я верю и жду... но

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

По БЛскому бэку поссеседов было на Истваане человек 30 на 150 тыщ несунов, капля в море, они будут позже. Аргел Тал вообще герой скорее литературный, по сравнению с Абби вообще никто.

Единственно что смущает, они могут названия координировать? У БЛ "испепелители" - тут "круг пепла", у БЛ "поглотители" тут - "красные мясники"..

Лоргар средне, ноги не очень.

Изменено пользователем Lucifug
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это деньги и эти миньки купят все хаоты, и 40к, и 30к, как и нойзов, ну не все.. многие кто любит "бековые армии" и тп. Я верю и жду... но

Не факт. Нойзов доступный в ассортименте нет, а вот пасесседы - есть. Поэтому сделали какафоней, но Гал Вобрак не сделали. Я вообще думаю что Кхарн и Арген Тал будут следующей диорамкой в чарактер серии.

Вот в ТАКОМ виде его купят и это будет деньги. какой смысл в форджовых пасесседах?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не факт. Нойзов доступный в ассортименте нет, а вот пасесседы - есть. Поэтому сделали какафоней, но Гал Вобрак не сделали. Я вообще думаю что Кхарн и Арген Тал будут следующей диорамкой в чарактер серии.

Вот в ТАКОМ виде его купят и это будет деньги. какой смысл в форджовых пасесседах?

Кхарн может появится только к книжкам про Калт, когда Несуны и ПМ имели ультромар.. ждать долго

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Опять же - разве с выходом первой книги все что в ней получило мини? Так и с Гал Ворбаком - будут правила, со временем появятся и мини.

Диорама Кхарн и Арген Тал - возможно, но кто им противостоять из лоялистов-то будет. Не настолько они пафосны и важны, чтобы быть ключевыми фигурами диорамы, как примархи, а вроде бы лояльных оппонентов знаменитых у них не описано в книгах (как Локен для Аббадона).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кхарн может появится только к книжкам про Калт, когда Несуны и ПМ имели ультромар.. ждать долго

Ну никто собственно и не обещал что жизнь будет лёгкой. :P

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Диорама Кхарн и Арген Тал - возможно, но кто им противостоять из лоялистов-то будет. Не настолько они пафосны и важны, чтобы быть ключевыми фигурами диорамы, как примархи, а вроде бы лояльных оппонентов знаменитых у них не описано в книгах (как Локен для Аббадона).

Они не менее пафосны и важны чем тот же Локен с Абадоном. Или Эреб с Фаероном. Фан сервис, всё такое. Локен фигура того же калибра что и Арген Тал. А диораму можно и без противников сделать. Спина к спине на горе ультрамарских трупов.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Они не менее пафосны и важны чем тот же Локен с Абадоном.

Тут я даже не сомневаюсь :) Вопрос был именно о диорамном варианте. Вариант 2 трейтора в одном наборе, как-то не рассматривал.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Аргел Тал который рвет Окули Императора? Ведь кустодии тоже заявлены, а кроме их главшпана с эрокезом, героев то у них вроде и нет, как таковых.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Аргел Тал который рвет Окули Императора? Ведь кустодии тоже заявлены

Кустодии же вроде заявлены на Просперо, а там вроде как не место НС.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Господа я вот не заметил,а у Лоргара присутствуют его знаменитые золотые тутоировки? А так конечно по сравнению с другими он получился совсем унылым. :(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Господа я вот не заметил,а у Лоргара присутствуют его знаменитые золотые тутоировки?

Ну это уже как покрасишь. Хочешь - будут золотые татуировки, хочешь серебряные, хочешь вообще без татуировок :)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Не знаю, куда именно это вбросить, и потому вброшу сюда:

Book 3:

c.Easter of next year with RG, IF, AL, and IW. Rules for the

fire raptor and sicaran venator. IF will get their full list including

dorn and sigismund covers: the second half of Istvaan 5, Phall, and the

first battle of Paramar

Over the Horizon:

next trilogy:

prosper, signus, and calth. Late 2014 loose date for the prospero,

provisionally named "inferno". dark angels will appear in signus,

custodes and sisters of silence in "inferno", imperial army in the calth

along with ultras and more word bearers

Book 2:

Lorgar december/ january release

Horus is after lorgar

Mortarion either six or seven

Much larger mechanicum list new characters, units, and rites of war for all the betrayal legions

Night Lords:

Terror Squad

Cause Fear

Preferred Enemy (Infantry)

5 man squad, upgradable to 10

BP and CCW

All can take Bolters, Heavy Chainblade, Volkite Charger

Can take 1 Rotor Cannon or Flamer

Headsman (sarge) can take a power weapon, nostraman chainglaive, power fist or lightning claw

Night Raptors

Up to 15

Can all take the Nostraman Chainglaives(!)

Onslaught: +D3 attacks when they charge instead of +1

Kurze: Night Vision, Acute Senses

Can elect to have Night Fighting

Grants Fear to all units (-1 LD penalty if they already cause fear)

He causes fear at -3 to LD

Causes fear to enemy units within 12" and forces a morale check when a he destroys a unit in CC

AP2 Shred weapons with murderous strike

Assault3 weapon S4 AP5 that cause precision strikes on a to hit rill of 4+ wound rolls of 6 ignore armour and invuns!

Iron Hands:

Ferrus: T7

Shooting attacks against him suffer -1 to their S

Grants FNP 6+ to all Iron Hands

Is a Battlesmith and repairs things on a 3+

All vehicles with at least one AV13 gets It Will Not Die

2+ 3++, Nuncio-Vox

His Servo harness let's him shoot 2 weapons a turn: plasma blaster, graviton gun, grenade harness, heavy Flamer

Forge breaker x2S AP1 Concussive, Strikedown

Immortals:

Up to 20

Special weapon per 5

FNP 6+

Instead of carrying out a Sweeping Advance can pass a LD test to gun down the fleeing unit

Gorgons:

I3

Upto 10

Sergeant has a thunder hammer as standard

Everyone else gets power axes

Sergeant can take a Cyber Familiar

Gorgon Pattern Armour:

On a D6 roll of 4+ causes blind after a successful armour/invun save

Word Bearers:

Legiones Astartes (Word Bearers)

True Believers: Roll 3d6 for all morale checks an must pick the lowest two dice

Cut Them Down: Must always make sweeping advances as must re-roll sweeping advance rolls of 1

Charismatic

Leadership: WB Primary Detatchments must take a 2nd Compulsory HQ

choice this must always be a Centurion or a Chaplain Consul

Erebus

Has the Intimidating Presence Warlord Trait

Unlocks Chaos Daemons as allies

Iron Halo, Master Crafted Power Maul

He is also a Level 1 Psyker with access to Biomancy or Telepathy

Kor Phaeron

Gives all WBs +1 leadership as long as he is the warlord

Must be the warlord unless Lorgar is around

Feel No Pain 6+

1 use flamer

Unlocks Daemon allies

Lorgar: pretty much sixes across the board

While he is in the table all WBs may use his leadership

Units that can draw line of sight to him get +1 charge distance, immunity to fear and +1 to their combat resolution

Once per game you can force a single enemy model to reroll 5s and 6s to hit and to wound Lorgar

Lvl 2 Psyker may roll on Telepathy or Telekinesis but takes psychic tests on 3d6 picking the highest two

2+ 4++ (3++ against psychic attacks)

+2 Str AP2 MC concussive mace (can Smash)

Can upgrade to a lvl 3 Psyker as pick powers from telepathy and telekinesis, still rolls 3d6 but picks the lowest this time

Gal

Vorbak: Up to 10 man squad.They have the Daemon special rule, Stubborn,

Bulky, Rage, Rending (CC only), Deep Strike, Cannot be a scoring unit,

Special Weapons per 5 guys

Ashen Circle: Up to 10 man squad

Axe-Rake special (melee) +1S AP6 -1 to enemy's fall back distance

Cannot be joined by friendly ICs

May always use Hammer of Wrath at S5 classed as Flamer type attacks

If Deep Striking all models within D6" take a S3 AP5 hit​

Salamanders:

Vulkan: T7

Gives all Salamanders +1 to LD and Adamantium Will

Re-roll failed It Will Nit Die and Deny the Witch rolls

2+ 3++

Flamers, Fusion, Volkite, Melta and Plasma weapons half their Str(!!) against him

S10 AP1 Warhammer, Concussive, Armourbane, instant Death

Can place a small blast anywhere in base to base causing S8 AP3 hit instead of normal attacks

S6 AP2 rending 18" line of effect gun

Firedrakes:

2 wounds

Not particularly shooty, they all get power weapons

Sergeant gets a master crafted one

They can take proto storm shields that grant +1 to invun saves

Scoring

Can form a bodyguard for a termie praetor or Vulkan himself

Pyroclasts:

These guys sound awesome

Two mode Flamer:

Template S5 AP5 or Assault 1 Melta 6" range S6 AP1

5++ against Flamer, plasma Melta and Volkite weapons

Legiones

Astartes (Salamanders): Strength of Will: Auto pass fear tests, must

reroll 1d6 on failed morale and pinning checks, Promethean Gift: All

Flamers get +1S all enemy Flamers count as -1S when used against

Salamanders, Nocturne Born: Do not add their Initiative to sweeping

advance score reduce Run and Charge distances by -1" to a minimum of 1"

the salamanders have a newly created high chaplain character who is

quite good. their second character is the heresy era inhabitant of

bray'arth ashmantles dreadnought body. and i can describe him in a

single word 'invincible'

Death Guard:

Rite of War: you can take veteran tactical squads and heavy support squads as non-compulsory troop choices

they all gain 'move through cover' and any character (independent or otherwise) may take rad-grenades for 10pts

the 'limitations' is that no model may run or move flat out, no deep striking and only a single fast attack slot.

Grave Wardens: their grenade launcher comes with krak and 'toxin' grenades.

the toxin grendes are assault2, blast and you take strength tests instead of rolling to wound.

they

also have the 'death cloud' which means that any unit with a toughness

value that charge them can only make a disordered charge, and the death

cloud can be used by all models as a template weapon with toxin

(overwatch!!!!!) they all come with power fists and any of those can be

upgraded into chainfists. one in five wardens and upgrade their grenade

launcher to a heavy flamer with chem-muntions.

Emperor's Children:

Phoenix Guard: Base 5 man squad, can be upgraded to 10 man

WS4,

Champion is WS5. They get +1 initiative if they charge, they can also

take Sonic Shriekers so when they charge they'll be I6! Drawn Combats

within 6" (including the one the Phoenix guard are in) are resolved as

wins for the Emperor's Children

Their Spears are +1S and AP on the charge S as user and AP3 if not charging.

Sons of Horus:

Catulan

Reavers: They are standard marines (starline wise) with 2 attacks (3

for the chief) they come as 5 man units and can buy an additional 10,

they have outflank and have a special rule called Assassin's eye which

gives them precision shots/strikes. They come with BP an CCW one in

every five can have a special weapon, the whole squad can get jump packs

for 50 points. Close combat weapons can be upgraded by anyone in the

unit

Maloghurst: new character, not a great fighter (only 2

attacks) but is more of a booster, as he carries a legion standard and

makes reaver and veteran tactical squads troops.

Rite of War: reavers

as troops, any non-vehicle unit that enters from a board edge gains

fleet for that turn. in addition any SoH unit that charges into an

existing combat gains rage.

justaerin termies can deep strike.

now

the bad bits, you must take a master of signals as your second HQ

(praetor to unlock the rite being your first), you have 3 complusary

troop choices to be filled, must have more fast attack choices than

heavy support and no fortications

World Eaters:

Kharn:

7,5,4,4,3,5,4,9,2+ is the stats. If you dont have Angron in the same

list Kharn may change "the Cutter" STR User AP3, rending for "Gore

Child" STR +1 AP2 Amrourbane, Murderous Strike. Kharn's warlord trait,

grants him +1 to random roles And Seize the Initiative.

Red Butchers: 5 man can be 10 man

Cataphractii Armour

Power Axes and Combi-Bolter

They can swap their Combi-Bolter for a 2nd Power Axe

One guy can take a pair of lightning claws

Can take power fist, chainfist or thunder hammers

Can take Combi-Bolters

Ravening Madmen: They don't care about defending themselves so opponents always hit them on 3s in CC

They can never be a scoring unit

Can Reroll their charge distance

Mechanicum:

Castellax Robots

Atomantic Shielding

Cybernetica Cortex

Reactor Blast

Rage

Mauler Pattern Bolter Cannon (you'll like this)

S6 AP3 Heavy3, Pinning

The

whole Mechanicum section has a lot of special rules and wargear options

it looks a hell of a lot more expanded than the one in Betrayal.

The

Magos Dominus has some funky special rules to do with taking a

leadership test in the shooting phase and applying modifiers depending

what "power" you want to use, it even has a little "perils" table

Warlord Traits:

1. Master of Mechanisms

Select 1 MC, Vehicle Squadron with at least AV12+

They get It Will Not Die

2. Perfected Targetting

Pick any one heavy weapon in 6" (including in the warlord) it gets to be twin-linked this turn

3. Predictive Augury

Warlord and his unit hit on 5+ for overwatch

4. The Death of Flesh

Preferred Enemy (Infantry - All Types) within 3" of an objective for all units I the detatchment

5. Dread Rites

Causes Fear, immune to fear and Adamantium Will

6. Battlefield Analysis

-1 to a piece of terrain's cover save in the enemy employment zone

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Ну это уже как покрасишь. Хочешь - будут золотые татуировки, хочешь серебряные, хочешь вообще без татуировок

Ну это понятно.Просто надеялся, что фордж не поленится и сам все нарисует по беку.)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Но где, где Аргел Тал?!

Повторюсь - ПН когда появились? Правильно, год назад. Вот через годик и НС обзаведутся дополнительным именным персом :) Ну и, ИМХО, стоит окончательно возмущаться/радоваться только когда книга выйдет и мы сможем увидеть не слухи и пересказ, а реальность данную ФВ.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Erebus

Unlocks Chaos Daemons as allies

Kor Phaeron

Unlocks Daemon allies

А вот это вельмо забавно - что демонсы становятся союзниками, но только если есть эти двое. Бэково!

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я вообще думаю что Кхарн и Арген Тал будут следующей диорамкой в чарактер серии.

А зачем Кхарн? Аргел Тала логичнее в паре с самим собой выпускать)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Пожалуйста, войдите, чтобы комментировать

Вы сможете оставить комментарий после входа в



Войти

×
×
  • Создать...