Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Tyranids


Рекомендуемые сообщения

Дыра тригона таже, совсем так же плохо работает, так как контроль резервов отсутствует.

Покупать экзокринов и кронов для того чтобы успешно играть... Ну ГВ может кусить меня за.

Этот план нам не интересен.

Пешеходный тиран исчез как класс, если , конечно же, не купить 3 гарда к нему. ДА и зачем пешеход сейчас, раз у нас отняли все бафы? Преферд, Резерв бонус. Оставили аутфланг. Спасибо.

Тот ростер что у Дени в загашнике походу и будет играть. Остальное как раньше, только хуже.

Как уже писалось, более дешевые монстры, пехота и т.п. дают ростеру +1 доп монстра от силы или гантов 20-30.

Но раньше мы мыогли выблевать этих самых 20-30 гантов из 2-3 тервигонов, и они были реальонй боевой еденицей.

ТАк же наши ганты всегда были ядо-гландовые. Сейчас нет, они не будет ядогландовые потому что стоят дороже старых укачанных даже.

Радужный кодекс, ктож спорит)

Мавлок забавный монстр. Ну вот не более. Пока он 2д6 скаттер имеет , он не может быть ОП, либо чем-то отменным. Он будет просто забавной монстрой.

Вот Тфекс мне нравится. Он толстый, он дешевый, он имеет хорошее вооружение и с флитом может доходить до хтх. И да, это таки монстр в хтх. Даже на реген можно ему выделить, так как 6 вундовый монстр с 2+ может очень многое творить. Попробую обязательно!

Вся беда в синапсе. И раньше часто случалось с выбитым флангом накидывать тесты всякой шелухе или равам, сейчас же это очень, очень стремно. А брать в ростер что-то кроме двух тиранов и может быть коровы одной желания нет. Ни зоантропы, ни вары, ни тригон прайм не возбуждают интерес. А ХкУ для тиранов навечно, в турнирном листе. Может еще липер, порезанный, но всеже полезный

Может кодекс и будет иметь какую нибудь комбу, рвач или спам спам спам лист, могущий пугать и рвать, но кодекс, ИМХО, ВЫШЕЛ НЕКРАСИВЫМ. Паверным и т.п. плевать, но некрасивым совсем.

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 1,9 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

И что пушки остались старые? жеееесть бред шизофреника,а не кодекс(((((

Как я понял, пушка стала твинлинкед. Вместо автовунд при 6 на попадании дали ядовитое 6+ и спец правило Blind, при успешном чарже в отряд противника вешают им -5 к инициативе.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Тиранофекс с флитом это зло. Но реген на него не надо, думаю, его профит в дешевизне имхо. 6 вундов у 2+ монстра с торрент огнеметом, под онслотом и флитом за 190 это норм. Другое дело, что его один колобок может ушатать)

БТВ, демонам-псайкерам будет несладко, да и вообще всем псайкерам, так как -3 к лидаку распростроняется не только на писхотесты, но и на мораль и т.д.. Инстабилити тесты на демонах будут классными. Психосилы "хоррор" и "психический крик" тоже, работать против псайкеров на ура.

Изменено пользователем Nimert
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Зачем тфексу флит, когда он стрелять должен, а не бегать? В хтх им с его тремя атаками по третьему всу много не объяснишь, пробовали. Получается просто очень дорогой тарпит.

Флит глазу нужен, вот это да. Но что-то мне подсказывает...

БТВ, демонам-псайкерам будет несладко, да и вообще всем псайкерам, так как -3 к лидаку распростроняется не только на писхотесты, но и на мораль и т.д.. Инстабилити тесты на демонах будут классными. Психосилы "хоррор" и "психический крик" тоже, работать против псайкеров на ура.

Самое крутое будет против серых играть. xD

Изменено пользователем sidestep
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Есть онслот, как писали выше, и есть монстр который может ломать машины и отряды (Всё что в 5 рыл). Все таки это монстр и придя даже в дп, он его может инстой аккуратно убрать. Я считаю, что монстра должна быт ьна передовой , пусть даже без кос и с малым количеством атак. Мелочь уже не может дамаджить, так как нет яда и фч тотального.

На тень демонам почти пофиг. Почти. Фейт-лоч с 9 лд, герольды с 8 лд. Ужасы с 7 самые страдающие. Тут 3д6 старое было эффективней.

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот и пригодился фейту 13й лидак для кастов =)

Демонам вообще от каждого нового кодекса дышаться начинает легче. Сначала руны, гравы, теперь -3 к лидаку, когда у тзинча +3

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У карни теперь сколько вунд? 4 или 6?

И что там слышно про использование пассивных фортификаций, вроде комрелея и скайшилда?

Изменено пользователем Огненный Дух Рождества
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Блин, искренне сочуствую всем тиранидоводам. Пусть играю за Эльдар, бэк тиранидов всегда был захватывающим и интересным, а тут такой шлак...

кто бы что ни говорил, всегда интереснее играть против кодексов, которые могут выставить разнообразные расписки, а не одну.

Держитесь, парни....

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Всё настолько банально.

2 тирана

3 крона Никто не сможет убивать и 15 вундов кронов и 8 вунд тиранов однавременно. Да и 155 очков за 5 вундов в небе безобразие.

3 мавлока. не по тому что удар, а потому что это 6 вундов и без платный дипстрайк.

2 по 15 гаунтов

2 по 10 гаунтов с девоверами

2 по 3 война как наверно оптимальный синапс.

1 веномтроп.

Ту то есть всё банально 5 летающих монстра 3 пеших играют. Остальное сидит и не отсвечивает. Скука

Изменено пользователем Ногогрыз
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Держитесь, парни....

Я б на вашем месте просил пощады ;)

У карни теперь сколько вунд? 4 или 6?

4 вунды, 6 было бы жирно

Мне еще очень нравятся личинки за 10 очков, их можно давать тирану, тиранофексу, тервигону.. особенно нравятся личинки с шредом и рендингом, супер. Жаль только теперь нельзя стрелять из 2ух видов оружий у монстров и использовать их в тот же ход(

Изменено пользователем Nimert
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати, а психический крик на каком расстоянии работает?

нова в 6 дюймов.

Кому еще надо, тут саммари по всему:

http://imgur.com/a/8w57g#xgHkG7v

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

БТВ, демонам-псайкерам будет несладко, да и вообще всем псайкерам, так как -3 к лидаку распростроняется не только на писхотесты, но и на мораль и т.д.. Инстабилити тесты на демонах будут классными. Психосилы "хоррор" и "психический крик" тоже, работать против псайкеров на ура.

лицорука жпг. ты хоть правила демонов почитай прежде чем писать.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Я б на вашем месте просил пощады

Бггг... поржал )

В любом случае, держу за вас пальцы. Тираниды должны быть космическим кошмаром любого оппонента )

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

"А вот что думают по поводу нидов инглы, на форум которых тут была ссылка."
Let's see the units new vs old:
1. Dakka Flyrant got 30 pts cheaper, same stats.
tyrants: lost biomancy, pretty much required to keep it alive since no invul save. lost ability to take 2+ save. HC/OA nerfed. it is 30 points cheaper though, this is good. still our best/only HQ.

2. Tervi got worse and got 30 pts up.
nerfed into oblivion. if it was just a 30 point increase, would have been cool. 195 base would have been fine for a huge T6 3+/no invul save model, considering all it did. it'd have still been good at a 40 point increase. now it does...nothing. no buff aura, lvl 1 psyker (so ROLL THE DICE, AND FORGE THAT NARRATIVE as you pray for your 1/6 shot at catalyst. at least dominion is primaris?), no counter attack, no LD10 for nearby bugs (yes, they're fearless but there is a lot more to LD than morale checks), no extra attacks with crushing claws, you cant' even get extra base attacks from having multiple sets of limbs, spawns can't move or assault (though they did change the timing, letting you outflank then spawn, good there), loss of biomancy (again, huge on a model with no invul save), now even more dangerous to nearby termagants. in fact, the best thing to do with them now is to take them as troops and outflank them as far away from the rest of your gants as possible. only it's 200 points or thereabout now, plus 150 minimum for the troop tax gants, on something that's only use is backfield synapse and scoring. yes, they're that bad, which, in a vacuum isn't of much consequence. things change and we adapt to new additions and new codexes. however, there was nothing to replace it with.

3. Trygon prime, old one eye, nobody cares, nobody used them anyways.
could have fixed them, and made them not suck. lost opportunity, but beside the point.

4. Deathleaper got much better. Swarmlord slightly worse.
swarmlord still awful, now more expensive, lost biomancy which was the only thing he had going.
deathleaper would be viable, but there's that whole thing of him being a character killer with no real combat durability at all. hey, at least they have to snap shot at him before he eats a powerfist. very nearly usable, maybe some niche use.

5. Hormagaunts are cheaper and better (+3" run).
hormagants are cheaper, but worse after loosing ST and OA buffs. they were awful before, cheaper and being nerfed didn't fix them.

6. Termagants are cheaper and can mix match guns at will.
this could be a bright spot, but their shooting is average (i.e. bad). devilgaunts were good when spored (which we lost) and in OA buff range. 8 points vs. 10 points, but lost a delivery system and the means to make them reliable. you can take a few to buff up the tervigon troop tax squad though, this is probably a good idea if you're using momma bugs still.

7. Warriors are the same with more options.
yes, awful. boneswords nerfed. no combining rending claws with boneswords to make them useful. prime has huge price increase for no conceivable reason.

8. Genestealers are better (ap5 attacks).
still overcosted and awful.

9. Ripper swarms got 2 pts up.
rippers got a lot better, actually. no more Mindless rule. i still dunno they're worth a damn, but better.

10. Hive guards 5 pts up with opt for bonus haywire if you like. I consider that better than before.
nerfed to BS3, cost increase. we looked at haywire and it's kind of a wash unless your'e facing a lot of AV13-14. the addition of Ignores Cover instead of the useful mess we had before is nice, but the BS3, again coupled with loss of OA buffs is a serious nerf.

11. Venomthropes got better and cheaper.
another bright spot. too bad that SM, tau, eldar, and CSM all have easy access to a lot of Ignores Cover weapons, and these are the most popular armies.

12. pyrovores got better (even though they are still worthless, I will give you that).
yup.

13. Lictors got cheaper and got infiltrate.
another potential bright spot, killed by 5+ save/T4/3W. if they were killier and could assault out of infiltrate, they could have been a must-have pathfinder counter.

14. Haruspex + exocrine we did not have before, better now that we do.
hausperex(sp?) is really, really bad.
exocrine is good, maybe really good. except it's huge with no invul save. this is a failing common to the army. also, it's a dedicated shooting platform with BS3 unless it sits still. this is annoying, but not too horrid as you'll generally walk/run one turn, then sit still in cover. hopefully. sure would be nice to have some OA with this one.

15. Zoanthrope: Practically the same, now has one more spell to boot. Perhaps more easy to deny all of the attack at once. Unknown point cost. Overall pretty much the same as before.
again, nerfed hard but some bright spots. used to could take 6 different powers in a squad of 3, making them excellent support nodes with the flexibility to be podded in for tank smashing. now a full brood gets 2 powers, one of which is the lance/blast power (again, nerfed to AP2 but still good) and the other is a random roll on the NARRATIVE chart. only regular invul save in the codex.

16. Gargoyles. Unknown rules.
still good, but blinding venom is somewhat different.

17. Harpy: pretty much the same?
some buffs, big points drop. T5 and 4+ save means that it will likely die when introduced to a quad gun. better spore mine rules are a boost. i dunno that its point drop will justify its slot, but flying circus (2-3 flyrants, couple of harpies, couple of crones) is probably going to be one of the first tried/go-to builds. still cant' do anything to other fliers than VS them, venom cannon still kind of ass (but did get buffed, lost the -1 to damage chart but is still AP4 and (please do not swear)).

18. Hive crone. Pretty good and we did not have it before.
new, so jury is out but T5, 4+ save, no invul, no vector dancer. same issue as harpy. drool cannon not torrent, meaning you have to be close to w/e you shoot it with. not optimal for a model with a 4+ save. S8 VS is good though. likely member of the first cool kids/flying circus club.

19. Raveners. More or less the same as before. now with bonus ap5.
ST are ap6. massive nerf with loss of rerolls. still no access to basic biomorphs, still bad armor save, still T4/3W. i want to love them, i have 12 and the model is cool. they're bad.

20. Shrikes. More or less the same.
had some niche use as character killers, nerfed now by cost increase and bonesword nerf, and were already bad.

21. Spore mines. So much better it's not even funny.
agreed there, this could be a sleeper hit.

22. Sky slashers. Who cares?
lost opportunity, but i digress

23. Biovores. Much better with the new mines.
some buffs. i had heard they were just blast now, not large blast, but i never saw the unit entry. if so, that's a significant hit on their utility, but they'll still be good with the new spore rules.

24. Carnifex. 120 pts fex. Period.
meh, at best. yes, cheaper, tail attack and HoW boost, not that these matter a lot. lost spores for dakka insertion. still a 4 wound, 3+ save model with no invul. only good weapon is medium/short range. at 90 points base i'd have called them cheap enough to be spammed and not care about the losses. they are neither durable nor very killy, they are just middle of the road and no longer massively overcosted.

25. Mawloc. 30 pts less, much better deep strike.
mawlock is a lot better and cheaper. now it hits vehicles on side armor with TftD, and will mishap when it doesn't kill what it lands on. still, can get the two S6 AP2 blasts. you just gonna full scatter, so watch landing on vehicles which you will only rarely kill (1/6 for pen, 1/3 for explode so 5% chance per hit = 10% chance to kill a rhino).

26. Trygon. More or less the same. Lost rerolls, got slightly cheaper.
loss of rerolls, lower attacks, huge nerf. still an easily killed 3+ save monster.

27. Tyrranofex. Outrageously better. 75 pts less, torrent flamer.
this one is interesting. i love the model (minority, i know) and have always lamented the suck. huge points drop, still has that nice 2+ save, but now only fires 2 weapons (thorax swarm nerfed). could be good, but was it really necessary to nerf thorax swarm? is there any reason to actually take the biomorph on now? dunno. still only a T6, though it has a good armor save has no invul. grav guns and plasma will eat this guy up. rupture cannon still a joke. dedicate gun beast still BS3, though its best use is flamer carrier so it's mitigated somewhat (but makes rupture cannon and fleshborer hive even dumber). flamer is still just AP4, so marines laugh but the idea is to pile the wounds on. still, AP3 torrent would have made this guy a contender for real.

Lost units: Parasite: Who cares?
being gone is arguably worse than being in the codex.

Doom: That hurt indeed.
yup.

Biomorphs: Scything, crushing got worse. Rending claws + adrenal got better. Toxin same. Got new bonus biomorphs, even though they are meh. still more options than the old book.
lot of options, few of them will ever be taken. nerf to biomorphs in general (no combining). crushing claws are power fist cost with only a +1S. huge nerf. ST huge nerf. all around much worse.

Warlord traits: (not sure if you can still pick from the brb) One more tree of choice than the previous book.
more choice is good, but CARNIVOROUS FOREST, AWWWWW YEAH oh wait we have all city terrain, while my opponent just rolled something that isnt' totally unusable.

Powers: With the exception of Iron Arm, the new powers seem stornger than the old ones.
some fixes here. the maledictions are an improvement over how they were before (i.e. they're maledictions, no longer treated as shooting attacks, so are actually usable). being able to get warp lance on a flyrant is ace. having dominion as primaris is good, because having larger synapse bubble is good and the rest of your powers aside from catalyst are meh. catalyst is cool, granting FNP to two units. flyrants, tervigons and biomancy are what allowed nids to work in 6th, with 5/6 of the powers being good, and 3 of them being really good coupled with being able to reliably get them. now, the power you NEED to have to make your MC somewhat survivable, you have a 1/6 chance of getting and the others are just..ok. this is a game changing nerf. the new powers are OK, if you ignore the other armies that still get access to BRB powers like biomancy and divination (hello, tigirius!). prescience would do a lot for nids. nope! we've got THE HORROR.

So yeah, overall the new book is way better than the old one. It's just not about tervigon any more. I can live with that.

Read more: http://thetyranidhive.proboards.com/thread...7#ixzz2pzbClaez
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

*мрачно думает ростер про фулл-инфильтрейт на липере, ликторах и полной трупсе генов*

Изменено пользователем sidestep
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Все верно сверху, а no couter attack видимо с прицелом на 6 лд гантов и соответствующие шансы эту контратаку выкинуть.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

и таки они правы, в общих чертах. а точнее в резюме. где-то лучше, где-то хуже... без Дума и не о Тервигоне. И все пока что.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

5 сильных фмк суммарно с 23 вундами... ну может тау посмеются, а остальным чего делать? мало было некронов на косах - еще одни особо летучие появились.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Что не так?

Насчет кастов только демоны-псайкеры страдают, а точнее псайкеры-нурглиты и псайкеры-слаанешиты.

Насчет инстабилити никто особо и критично не страдает, окромя тзинчитов.

5 сильных фмк суммарно с 23 вундами... ну может тау посмеются, а остальным чего делать? мало было некронов на косах - еще одни особо летучие появились.

Демоны+хсм могут такое выставить и позащищеннее, называется "летающий цирк". Чето никто не боится особо.

Изменено пользователем Огненный Дух Рождества
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...