Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Tyranids


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 1,9 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

еще вброс ))

Warlord Traits:

1 - Nature's Bane - At the beginning of each movement phase, select one jungle within 12' of the warlord. It becomes carnivorous for the game.

2 - Heightened Senses - Warlord and Nids within 12' have Night Vision.

3- Synaptic Linchpin - Warlord has 18' synapse

4 - Mind Eater - 2 VP for independents slain by warlord in a challenge.

5 - Digestive Denial - After deployment, pick one piece of terrain on opponent's side that was NOT paid for. Cover save worsens by one. (4+ becomes 5+, etc.)

6 - Adaptive Biology - Warlord gains FNP (5+) on next movement phase after it suffers a wound. (For rest of game)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если это реальные трейты, то по моему тут просто вой. Найт вижен так вообше мечта. Стреляй не хочу.

А джунгли... еще не разу не играл с джунглями. Кто нибудь играл с джунглями? Не по фану а так на турнире где нибудь?

Трейты уже тупо копируются из кодекса в кодекс. Полет мысли просто.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Deathspitter 18', Str 5, Ap 5, Assault 3

Zoanthropes are a psychic brotherhood (level 2), that always know warp blast. So they generate one more.

Speaking of which I just noticed: The Tervigon is now 195 points, and is mastery level 1. So its psyker powers got nerfed a bit I think.

The new mechanic in the book is that instinctive behaviour is now lurk, feed, and hunt. Basically lurk means camping there, feed is assault, and hunt is shooting. If you fail leadership and they go on instinct, something bad happens on a 1-3 (lurkers fall back, shooters go to ground, feeders attack one another). On a 4-5 its something like can only assault, can only shoot, etc. On a 6 they gain a small bonus (feeders get rage, lurkers get stealth, shooters get preferred enemy.

The Prime still boosts the warriors as always.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кто ноют на трейты - эльдарские гляньте. Отличные трейты вышли, только с джунглями действительно что-то подозрительное...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Дальше постить лучше не буду, иначе настроение попрчу людям. Многое не изменилось, веномки, раптуры, спиттеры...

Кому интересно могут найти инфу тут

http://www.lounge.belloflostsouls.net/show...-In-Hand/page25

и тут

http://thetyranidhive.proboards.com/thread...ined&page=5

Она продолжает там заливаться, до картинок один шаг

Я просто расстроен сильно.

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Дальше постить лучше не буду, иначе настроение попрчу людям. Многое не изменилось, веномки, раптуры, спиттеры...

Если можешь, пости дальше. Хоть в основном нерф идет, но все равно интересно что и как. Я бы плюсанул, но плюсомет не перезарядился еще.

Изменено пользователем Nimert
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Чтож, если кому то интересно..

Zoanthrope Issue - A Zoanthrope brood follows all the rules for Brother hood pf Psykers except that the unit has a Mastery level of 2. In addition, if a brookd of Zoantrhopes uses the Warp Blast power, the number of shots fired is equal to the number of zoanthropes in that brood. (eg 3 Zoanthropes would make the burst and lance profiles assault 3)

Doom is gone, parasite is gone, mycetic spore is gone. Ymgarl stealers are gone, but the "ymgarl factor", of giving a special boost each assault round (+1 Str, +1 atk, Improve armour save by 1), can be purchased as a bio-artefact for 40 points.

Spore mines and shrikes are still around, and Red Terror is back. Gargoyles still have blinding venom, can buy toxin sacs and adrenal glands.

I don't see options to improve the Hive Tyrant's carapace to a 2+ save anymore, or any other HQ's for that matter. Looks like you'll need the Ymgarl Factor.

Tyrannofex rupture cannon is 30 points, 48' range, S 10, AP4, Assault 2

The tail morphs are:

Bone Mace, S 8, AP - , Unwieldy

Prehensile Pincer, S 6, AP 5

Thresher Scythe, S 4, AP 4, Rending

Toxinspike, S 1, AP 6, Poisoned 2+

A tail attack allows a single added attack, resolved separately from a model's other close combat attacks. It doesn't benefit from other melee weapons, biomorphs, etc.

Hive Tyrant stat line:

165 pts, WS 8, BS 4, S 6, T 6, W 4, I 5, A 4, Ld 10, Sv 3+ ( Interesting: You now have to pay 20 points for lash / whip, or it comes with two sets of ST)

FOC as follows:

HQ - Hive Tyrant, Swarmlord, ld One Eye, Tervigon, Tyranid Prime, Deathleaper

Troops - Warrior, Genestealers, Termagants, Hormagaunts, Ripper Swarm

Elites - Hive Guard, Lictor, Zoanthrope, Venomthrope, Haruspex, Pyrovore (Ha ha! Pyrovore "Elite"!)

Fast Attack - Shrikes, Raveners, Red Terror (as part of ONE Ravener brood), Sky Slasher, Gargoyle, Harpy, Hive Crone, Spore Mine Cluster (how mines are "fast" attack is beyond me)

Heavy Support - Carnifex, Biovore, Trygon and Prime, Mawlc, Exocrine, Tyrannofex

Powers of the Hive Mind:

1. Catalyst - 1 charge

Blessing that targets psyker's unit and up to one other friendly within 12'. Targets gain FNP.

2. The Horror - 1 charge

Malediction targeting single enemy unit within 24'. Target takes a pinning test at -2 Ld

3. Onslaught - 1 charge

Blessing that targets a single friendly unit within 24'. Unit can both run and shoot in the shooting phase.

4. Paroxysm - 1 charge

Malediction targeting single enemy unit within 24'. Target's WS and BS reduced by D3 (roll once for both)

5. Psychic Scream - 1 charge

Nova power, 6'. For each target unit, roll 2D6+ 2 and subtract Ld. Unit suffers wounds equal to result, no armour or cover saves.

6. Warp Blast - 2 charges

Witchfire power, either burst or lance. This is the standard Zoanthrope Warp Blast.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

1. What can take regeneration?

Hive Tyrant, Tervigon, Prime, Broodlord, Haruspex, Harpy, Crone, Carnifex, Trygon and Prime, Mawloc (earlier I made a mistake and said they couldn't), Exocrine, and Tyrannofex.

Regen is a 30 point biomorph. Now you roll a single D6, and regen 1 wound on a 4+. Not one dice per wound lost.

2. Does anything have an invulnerable save, and if yes, what (other than Zoanthropes)?

Not that I see.

3. This one is wishful thinking on my part, but I assume there is no Codex special rule which allows certain units to run and assault (some of the earlier debunked rumours were mentioning things like this, and if it were true, it would IMHO solve all the other problems with this codex)?

Not that I see.

4. Do the rumoured upgrades for the tervigon exist? I'm talking about the ones which allow unlimited spawns or 4D6 spawns.

Not that I see.

5. What can take flesh hooks or whatever they're called (the things that act like frag grenades)?

Warriors and Prime.

6. You said the Haruspex was useful against infantry and that was about it, and then said it had a S6 tongue attack, which i'm a little confused about. As far as you can see, can it still use smash (being a monstrous creature) to get 2 S10 AP2 attacks against vehicles (or anything else), or more attacks if it is wounded?

Haruspex (160 pts)

WS 3, BS 3, S 6, T 6, W 5, I 3, A 3, Ld 7, Sv 3+

Feeder Beast - If a Haruspex inflicts at least one unsaved one in the assault phase, it recovers a single wound at the end of that phase.

Rapacious Hunger - In the turn in which it charges, every unsaved wound it inflicts in close combat allows it to make an additional attack. These bonus attacks cannot generate further attacks. Wounds that inflict instant death generate only one bonus attack, and wounds caused by HW, acid blood, or tail do not benefit from this rule.

The Haruspex has a Grasping tongue - 12', S6, AP 2, Assault 1, Gulp!

Gulp! A to hit roll of a 6 is a precision shot.

7. Although scything talons now suck apparently, does the trygon still reroll all misses in CC via some new special rule or whatever, or does he just get an extra attack for two sets of scything talons, and attack at AP6 (useless)?

He gets an extra attack. He is monstrous though, so it's always at AP2 right? I dunno, because the entry for ST says Str (user) and AP 6

8. Other than the points decrease, is the Tyrannofex the same, as in, is the Rupture cannon still S10 AP4 two shots?

Same. The cannon is 30 points (dunno what it used to be)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Невероятное говнище. Худшее переиздание на моей памяти. Я думал предыдущий кодекс фигня, но фоне еще более старого, как же я ошибался. Магия Г, трейты Г, монстры Г. 4+ сейв у крылатых Гарпии и крона и их можно уронить.... Варп бласт без возможности доставки. Новое оружие гардов несусветная херотень. Тиранофекс как был дном, так и остался, как, впрочем, и все другие юниты.

Вы играли последний год 2 тирана, 2 коровы и дроп? Ну так теперь играйте 2 тирана, 2 коровы и фмк. Альтернатив нет.

На фоне тех же СМ лютый фейл, про сравнение с Эльдарами/Тау/Некронами даже не говорю.

Соболезную нидоводам (сам я в это ни ногой!).

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Biovore (40 pts)

WS 3, BS 3, S 4, T 4, W 3, I 2, A 2, Ld 6, Sv 4+

Spore Mine Launcher 48', S 4, AP 4, Assault 1, Barrage, Last Blast, Spore Burst

Haruspex (160 pts)

WS 3, BS 3, S 6, T 6, W 5, I 3, A 3, Ld 7, Sv 3+

Infantry (Character), HQ, 130 points, Mind Eater Warlord Trait (2 vp for killing characters in challenge)

WS 9, BS 3, S 6, T 4, W 3, I 7, A 4, Ld 10, Sv 5+

Rending claws, ST, flesh hooks

Chameleonic skin, Deep Strike, Fear, Fleet, Hit & Run, Infiltrate, Instinctive Behaviur (Lurk), Move Through Cover, Phermone Trail, Stealth

It's After Me! (Lower a character's Ld by D3)

Where is It (Enemy models can only fire snap shots when targeting Deathleaper)

Raveners (30 pts per model)

WS 5, BS 3, S 4, T 4, W 3, I 5, A 3, Ld 6, Sv 5+

Deep strike, Instinct (Feed), two pairs of ST. Any Ravener can exchange one pair of ST for Rending claws at 5 points per model.

Can take Spinefists (3 pts), Devourer (5 pts), Deathspitter (10 pts). One Ravener in the *army* may be upgraded to Red Terror for 85 points:

Red Terror

WS 6, BS 3, S 5, T 5, W 3, I 5, A 4, Ld 8, Sv 4+

Two pairs of ST, Prehensile Pincer (see that tail list I posted up there), Deep Strike, Swallow Whole (if it hits with 4 attacks, it auto kills a guy. The guys gets his invuln save and that's it)

Carnifex (120 points)

WS 3, BS 3, S 9, T 6, W 4, I 2, A 3, Ld 7, Sv 3+

Fearless, Instinct (Feed), Living Battering Ram (D3 Hammer of Wrath hits)

May replace ST with crushing claws (15 pts)

May take any bio-morph, spine banks (5 pts), or Bio Plasma (20 pts). May take Thresher scythe (10 pts) or Bone Mace (15 pts) tail morphs.

У меня один вопрос.. Почему снова крудак?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Почему снова крудак?

После этого я не знаю, кем в ГВ надо быть, чтобы не заметить, что что-то тут не так. Стоит просто зайти на форумы или взять книгу в руки, чтобы понять, что она стала не интересней и менее вариативна.

Не знаю, почему он снова помёт выдал, видимо ему нравится такая ситуация с тиранидами. ОН свои собственные дерьмовые правила не вычистил.

видимо он сам решил, что тригон обязан тупить и жрать себя в 50% случаев, если синапса нет. Это же логично, что машина убийства должна жрать себя, за хвост кусать и т.п. Логично и беково!

Убей вот те вот мозги, вот того жука без возможности брать 2+ сейв и вот тот отряд с праймом и всё. Наслаждайся. Армия сама развалится.

Дал бы он синапсу бонусы, раздачу спешл рулов каких нить и т.п. он бы стоил того.

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У меня один вопрос.. Почему снова крудак?

Да уж, прямо какой-то добивающий удар. Может дело если не в качестве, так в количестве? Типа поставить 6-9 голых карни, насыпать мелочи, пара коров и уперед на пулеметы. Не проканает?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

У меня один вопрос.. Почему снова крудак?

у меня другой вопрос... он за свою жизнь что, совсем не боится?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мда.

Чуствую надо собирать деньги на гвоздь, что-бы комуто его вбить в голову.

Это же бред какойто.

Казалось куда же дальше опустить рукопашку у жуков, оказывается есть.

Изменено пользователем porcupine
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да уж, прямо какой-то добивающий удар. Может дело если не в качестве, так в количестве? Типа поставить 6-9 голых карни, насыпать мелочи, пара коров и уперед на пулеметы. Не проканает?

В принципе, есть такая вероятность, надо будет попробовать поиграть от толпы монстров: благо они у нас и в ХаКу, и в суппорте, в элите, и в фаст атаке. Не ясно насчёт тервигонов. Но первым делом отыграю ростером на толпе гаунтов и 3-4 карни)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Чуствую надо собирать деньги на гвоздь, что-бы комуто его вбить с голову.

кому деньги отправлять? Я бы даже вместо гвоздя саморез предложил

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Да уж, прямо какой-то добивающий удар. Может дело если не в качестве, так в количестве? Типа поставить 6-9 голых карни, насыпать мелочи, пара коров и уперед на пулеметы. Не проканает?

Зришь в корень!

Это будет толпа бездумного мяса. Просто толпа и ничего более.

2 по 2 карни, много мног омного гаргов, летающие тираны с короной, как пастухи. Бежим, стреляем убиваем. Безидейно и достаточно однобоко

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Зришь в корень!

Это будет толпа бездумного мяса. Просто толпа и ничего более.

2 по 2 карни, много мног омного гаргов, летающие тираны с короной, как пастухи. Бежим, стреляем убиваем. Безидейно и достаточно однобоко

Можно попробовать, кстати, поиграть и такими ростерами - в конце концов, в предыдущей редакции ниды играли от нескольких закачанных монстров (тервигоны, свармлорд со свитой), малан-тая, ХГ и гантов в спорах - по сути, элитная армия с малым (ну если тервигоны не наспамят) числом моделей. Видимо, сейчас нам предлагают играть от толп голой монстры и пехоты - не могу сказать, что это расходится с моими взглядами на тиранидов, но таки да, создаётся впечатление, что ничего радикально нового и интересного нам не дали в новом кодексе...

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Зришь в корень!

Это будет толпа бездумного мяса. Просто толпа и ничего более.

2 по 2 карни, много мног омного гаргов, летающие тираны с короной, как пастухи. Бежим, стреляем убиваем. Безидейно и достаточно однобоко

И разбивается о стрельбу любой армии.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...