Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

Слухи про 6-ю редакцию.


Рекомендуемые сообщения

  • Ответов 6 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Кстати, а что там с таблицей мисхапа при дипстрайке?

И как вообще дипстрайк будет работать?

No other changes to ds as far as I know.

Deepstrike mishaps are now 1: Destroyed, 2-3: misplaced, 4-6: delayed.

Yes, as you said the stormraven gunship is listed as a spacemarine vehicle

it is also listed as BS4 AV12 all round HP 3, flyer, hover, transport

if you charge a model behind a barricade/aegis defense line, you must take a dangerous terrain test.

power klaw and power fist are identical despite different entries

Изменено пользователем Добрая Пони Кхорна
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

а никто не додумался спросить:

1) надо ли скорить каждый ход

2) можно ли скорить из машинки

или это уже известно?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Самолеты дарков имеют ХП как у райвена, то есть по 3.... странно, особенно учитывая что у других флаеров по 2.

У равина тоже 3, по слухам.

Кстати, 3хп на рейдере - это в каком-то смысле буст рейдерсквада относительно веномспама. Мелочь, конечно, а приятно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Лорда хаоса с кхорнитским демонс блейдом способен вырезать почти любую зону котакта.

Поэтому под него надо ставить другого героя . Против лома как говориться...

На самом деле становется более эпично - вшпиленный в обычный отряд герой нарезает по максимуму, и сержант с фистом, убивающий мегапафосных индепов, похоже, уйдет в прошлое.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

мне кажется или эльдарские Шайнинг Спиры могут таки заиграть? в связи с апом байков. Изменено пользователем Brother Joyful
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

а никто не додумался спросить:

1) надо ли скорить каждый ход

2) можно ли скорить из машинки

или это уже известно?

1. Спросил

2. Спросили но ответа пока нет. Раньше писали что нельзя скорить из машин, но не могу найти нигде :(

Изменено пользователем Добрая Пони Кхорна
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Rending is AP2, auto-wound on a 6 on the to-wound roll;

Прошу прощения, если это где-то уже было, но: рендинг теперь всегда дает АП 2 или только на 6 при броске на вунду? Меня запятая смущает)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

2. Спросили но ответа пока нет. Раньше писали что нельзя скорить из машин, но не могу найти нигде :(

Это все из фейкбука и реально меняло геймплей в лучшую сторону, но подозреваю что если бы действительно ввели, об этом бы точно упомянули.

Изменено пользователем Umbra
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если опять др**ка на КП в миссиях и тупо контест маркеров с рандомными ходами, то будь хоть 10 миссий - это дерьмо, просто под другим соуском. Тоже тухленькое дерьмецо, на фоне которого "pancake" вариант 1 универсальной миссии был сродни фуршету в ресторане.

Байки апнуты мувом, апнуты скайхаммер спешрулом (если верить конечно же) и выживаемости в связи с тем, что ап тафны учитывается для ИД

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это все из фейкбука и реально меняло геймплей в лучшую сторону, но подозреваю что если бы действительно ввели, об этом бы точно упомянули.

нет,в смысле я видел где-то в слухах или ответах из рулбука, но не могу уже упомнить где это было :(

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

In area terrain you get +2 to cover save

поподробнее с этого места. Цензуред лонгфанги в цензуред лесу получают цензуред цензуред 3+, цензуред их цензуред цензуред? А скауты получают 2+, соответственно? Весело.

На дакке тут очень удачно выразились по поводу грядущих изменений:

The new microtransaction system will mean if you have deep enough pockets you can buy extra attacks, buffs, re-rolls etc...

Финансовый эксперимент с кост-эффишнт гоморыцарями увенчался успехом; ГВ предложило пиплу армии на 1500 из 4 коробок и пипл схавал. На очереди не менее кост-эффишнт союзы; всего две коробки и твоя армия пырит на 20% круче. Бриллинт миничёз всем, пусть никто не уйдёт обиженным. А бэк пусть сами натягивают, не впервой.

Изменено пользователем mzob
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если опять др**ка на КП в миссиях и тупо контест маркеров с рандомными ходами, то будь хоть 10 миссий - это дерьмо, просто под другим соуском. Тоже тухленькое дерьмецо, на фоне которого "pancake" вариант 1 универсальной миссии был сродни фуршету в ресторане

мысленно добавь сюда рандомность кол-ва ходов, странную перегруженность хтх, провоцирующую милеметраж сис-му распределения ран, и ты получишь мое представление о шестерке. ах да, союзники.

Изменено пользователем Curator
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

мысленно добавь сюда рандомность кол-ва ходов, странную перегруженность хтх, провоцирующую милеметраж сис-му распределения ран, и ты получишь мое представление о шестерке. ах да, союзники.

и все это - даже не видя книжки в глаза. вот она, сила павирплея.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

С BOLS'a очень много - спецрулы, повреждения здания и т.д.

MORALE CHECKS: same as 5th edition, forced at 25% shooting casualty's or by losing combat. also when losing combat you get a -1 modifier to your leader ship by however many wounds you lost by.

YOU MAY REGROUP IF 25% OF THE UNIT OR MORE IS STILL ALIVE

TERRAIN:

lots here, first.

BUILDING DAMAGE TABLE (D6 EFFECT)

1 - building breached it suffers -1 to armour on all facings.
2 - tremor - the building shudders making units inside only able to sanp fire for the following turn, additionally if they try to disembark from the building they may only disembark 3 inches rather then the normal 6.
3- partial collapse - the unit suffers d6 s6 ap- hits with no cover saves allowed.
4- structural collapse - same effect as above except 2d6 hits instead of just 1d6
5- catastrophice breach - reduce the building armour value by d3 on all sides
6 - the unit takes 4d6 s6 ap- hits, has to make an emergency disembark, if the unit cannot disembark it is destroyed. the building is classed as a ruin.
7- the building is utterly destroyed, the unit inside suffer 4d6 s6 hits with no ap, they then must emergency disembark as above, if they cant they die ect. and the building is treated as impassable terrain for the rest of the game, also any unit within d6 suffers s4 ap- hits, the amount of hits is how many models are in the unit that is hit 'OUCH'

BATTLEFIELD DEBRIE

amunition dumps - any unit withing 2 inches is allowed to reroll failed to hit rolls with shooting.
barricades and walls - 4+ cover save if they are behind it.
comms relay - any player with an unengaded model within 2 inches of a comms relay can reroll reserve rolls, it also offers a 5+ cover save if your behind it
defence lines- any unit that goes to ground behind defence lines gains +2 to cover instead of the usual +1

there is another 10+ to many to list.

FORTIFICATIONS YOU MAY PURCHASE AS PART OF YOUR FOC

skyshield landing pad - 75 points
eagies defence lines - 50 points + weapons
imperial bastion - 75 points + weapons
fortress of redemption - 220 points + weapons

THAT IS IT, sorry xenos players. though you could make your own buildings and just use the above fortifications rules.

PSYCHIC POWERS

3 types, blessings, malediction, and conjuration.
lots here will come back to it once iv read through it

FLYERS

zooming, must move 18'' - 36'', if it moves under 18 it is counted as destroyed, any units shooting at a zooming flyer have to resolve there to hit rolls as snap shots. flyers cannot be tank shocked OR tank shock themselves. you have to be zooming with a flier to gain the 'jink' special rules (5+ cover save)

ZOOMING FLYERS CANNOT BE ASSAULTED :o op much

flyers may only shoot 2 missiles per turn, looking at you storm ravens

flyers MUST begin the game in reserve


JUMP PACKS AND JET PACKS

both count your models as having the bulky special rule.

jet packs move 2d6 in the assault phase instead of assaulting (if you wish)

jetpacks count as relentless

SPECIAL RULES

acute senses - reroll outflank rolls
and they shall know no fear - as 5th edition for marines
armourbane - 2d6 armour pen in close combat against vehicles
blind - any unit hit buy a model or unit with this special rule must take an initiative test. if it fails they are reduced to ws and bs 1 till there next turn.
eternal warrior - same as 5th
daemon - gains the fear rule and has a 5+ invuln
fear - if in base contact with a unit or model with fear you must take a morale check, if failed reduces the opponents weaponskill to 1 for the rest of the tunr
fearess - as it is in 5th
feel no pain - +5
fleet - reroll run and charge move distnaces
fleshbane - always wounds on 2+ in CC
crusader- adds d3 to sweaping andvance move and rolls an extra diece for running allowing you to choose the highest result
furious charge - recieves +1 attack when charging into close combat, if disorderly charged you gain no benefit
gets hot - same as 5th
hammer of wrath - when the model charges into base contact, it gains one attack at initiative 10 (strength is unmodified)
jink - if a model moves flat out or turbo boosts it gains a 4+ cover save till the end of your opponents turn
monster hunter - rerolls all failed to wound and hit rolls against monstrous creatures
it will not die - roll a d6 on a 5+ the model ragains one wound (rolled for at the end of your turn)
POISONED - SAME AS 5TH
rage - +2 attacks for charging
shred - rerolls cc to wound in combat
shrouded - + 2 to cover save
skilled rider - +1 to jink save
relentless - same as 5th
night vision - ignore the effects of nightfighting
night fighting - same as 5th
smash - reroll armour pen rolls, half attacks, gains double strength, ap 2
slow and purposeful - same as 5th
skyfire - shoots at nomral bs when targeting, flyers, skimmers, and flyig monstrous creatures.
splitfire - leadership test, if passed, one model may shoot at a different target to the rest of the unit

theres a few more but im tired of typing these

NIGHT FIGHTING

while night fighting rules are in effect, the distance to your target becomes very important - the darkness makes it very difficult to aquire distant targets. the shooting unit cannot pick a target 36''+ away. units between 24 and 36'' are counted as having shrouding special rule, units between 12-24 away are instead treated as having the stealth USR, units less then 12'' away can be shot at nomrally. for the purposes of scattering blast markers, a unit over 36'' away can still be hit if it scatters from the targetted unit onto them.

VEHICLES AND ASSAULT
if a vehicle loses the combat nothing happens, no sweeping advances, pile ins and no consolidation moves are performed.

PSYCHICH POWERS(just found them)

TELEKENESIS

crush - Range 18, s 2d6, ap d6. also, if you roll 11 or 12 for your strnght roll, the model hit is auto wounded and if a vehicle is hit it is auto penetrated

shockwave - range 12, s3, ap -, assault d6 with pinning

gate of infinty - same as codex space marines, except if the librarian does it on his own there is no risk of a model dying.

objuration mechanicum - a unit within 24'' must reroll to hit and wound rolls of a 6, in addition if it is a vehicle or vehicle squadron it takes a strnght one haywire hit on each vehicle.

vortex of doom - same as codex space marines

TELEPATHY

dominate - each time the targetted unit (24'' inch range) attempts to move, shooot or assault, it must take a leadership test, if the test is faile dthe unit does nothing for that phase.

mental fortitude - a unit falling back within 24'' immidiately regroups and gains the fearless special rule for aslong as this power lasts.

invisibilty - grants a freindly unit with stealth and shrouded special rules, enemy models in CC hit at WS 1, also models assaulted by an invisible unit gain no benefit from counter attack.

hallucination - target an enemy unit within 24''. roll d6
1-2 target unit is auto pinned, unless it would normally pass its morale checks.
3-4 the unit cannot, shoot, run, or declare blows in CC or assault while the power is in effect
5-6 every unit in the unit immidiately inflicts a single wound ona freindly model from the same unit, using all weapons and strength at there disposal.

puppet master - lets you take over a unit within 24'' and shoot with it for one turn (cannot target your own unit)

terrify - target recieves no benefit from the fearless special rule and treat all enemies as having the fear special rule.

GREY KNIGHTS COUNT AS UNUSUAL WEAPONS

grey knights force weapons for example benefit from there own statline rather then the rulebook force/power weapons. if it has a statline or special rule in the codex it is counted as AP 3 and follows the codex rules for the weapon, This comes under the rule unusual force weapons in the rulebook

USR STEALTH

counts cover saves as being 1+ better then normal

USR RENDING

same as 5th edition

RELENTLESS

same as 5th edition


еще инфа

PISTOLS IN CC

pistols count as a close combat weapon in CC using the following profile

S user, AP -, melee

normal when shooting them, i dont think assault weapons effect much else except you may shoot before you charge.

you get plus one attack for 2 close combat weapons just like 5th pistols counts towards this
Изменено пользователем Добрая Пони Кхорна
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Вот нисколько не понимаю вайна на счет распределения ран.

Где оно перегружено? Где должен быть милиметраж? Так уж много противников водит табуны разнозакаченных моделей и ставит их практически на одинаковом удалении от любых противников? Я, да и многие другие. будут ругаться только из-за специалистов, а так мне глубоко наплевать, сдохнет орк слева или справа сначала, лишь бы рокитланча была бы не спорной.

Реально проблемы будут возникать в основном с СМ подобными парнями, так как сейв высокий и ран будет в них приходить мало. Но там один спешл и сержант по сути, да и самих отрядов не так уж много, так что помилиметровать минут 10 максимум за всю игру.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

furious charge recieves +1 attack when charging into close combat, if disorderly charged you gain no benefit

:oops: да что за день то такой? Сначала рандом ходов, теперь мелоч нидов вообще пустышка...

Изменено пользователем 4x_Runa
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

мысленно добавь сюда рандомность кол-ва ходов, странную перегруженность хтх, провоцирующую милеметраж сис-му распределения ран, и ты получишь мое представление о шестерке. ах да, союзники.

Играй в шахматы - никакого рандома, никакого миллиметража.

100500 страниц вайна почитал, несколько дней пропустил - ничего не изменилось.

Отдельно по поводу вайна о конце хода - да, прочувствовал на своей шкуре пару раз - да, неприятно, дисперсия ("раскачка баланса") немалая - ролл на конец хода один из самых важных в игре. Но чем он отличается принципиально от роляния кучи других кубов? Ничем. Если ты на 100% уверен в том, что ты сильнее аппонента - значит, можешь обеспечить свою победу и на 5, и на 6, и на 7й ход - в чём проблема-то??

Изменено пользователем TrueSlayeR
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

поподробнее с этого места. Цензуред лонгфанги в цензуред лесу получают цензуред цензуред 3+, цензуред их цензуред цензуред? А скауты получают 2+, соответственно? Весело.

Все так и есть. 6-ка - про СЭШ.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

:oops: да что за день то такой? Сначала рандом ходов, теперь мелоч нидов вообще пустышка...

Может быть, это все-таки опечатка и имеется ввиду +1S, иню-то теперь точно не добавляет.

Есть у кого-нибудь идеи, насколько играбельны будут ратлинги в новой редакции?

О :oops: тельно играбельны, учитывая копеечную стоимость и возможность выцеливания фистов на 6.

Изменено пользователем Locke
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Если ты на 100% уверен в том, что ты сильнее аппонента - значит, можешь обеспечить свою победу и на 5, и на 6, и на 7й ход - в чём проблема-то??

Наверное в том, что невсегда есть желание играть с новичками, а при игре с равным тебе оппонентом все решит 1 бросок. Не череда эпических моментов, а простой один бросок, что делает какой нить парень сбоку (ну часто посторонних просят кинуть на продолжение)

Это не комильфо и фана не приносит. Я не вижу необходимости в рандомности этой (Как авторы аргументируют лютую необходимость непостоянного количества ходов?). Рандом ради рандома? Разве что.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

поподробнее с этого места. Цензуред лонгфанги в цензуред лесу получают цензуред цензуред 3+, цензуред их цензуред цензуред? А скауты получают 2+, соответственно? Весело.

Получают +2 к кавер сейву, а изначально он у них какой?)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

:oops: да что за день то такой? Сначала рандом ходов, теперь мелоч нидов вообще пустышка...

Радоваться надо - больше шансов накидать рендинг генокрадами и равенерами.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...