Помощь - Поиск - Пользователи - Календарь
Полная версия этой страницы: Сочетание спецправил
Форумы портала WARFORGE > Games Of Fantasy Battles > The 9th Age > Книга правил
TeclisElf
Армор пирсинг складывается? если есть випун и например и майнд разор.

Можно ли двигалкой шедоу дойти до врага и зачарджить в маг фазу? ( правила не читал , тряпками не кидаться)
sf'MoonShade
Цитата
Армор пирсинг складываетс? если есть випун и например и майнд разор


Стр. 103

Цитата
Duplicated special rules
Sometimes a model may have the same special rule more than once, for examplewhen a model gains a special rule that
it already had or gains the same special rule from two different sources. In such a case, the effects of the duplicated
special rules do not stack and do not offer any additional benefit, unless specifically noted otherwise. If the duplicate
special rules have different (X) values, use the version with the highest one. If the X is the result of a dice roll, it
sometimes is not clear which X is the highest. In this case you may choose which rule to use (before rolling any dice).
For example, if a unit possesses Magic Resistance (2) and Magic Resistance (3), then it is considered to possess Magic
Resistance (3). As a counterexample, Fight In Extra Rank is one of the rare special rules specifically allowed to stack.A
unit that already has Fight In Extra Rank and gains Fight In Extra Rank is able to fight with two extra ranks


Нет не складывается, т.е. Armour Piercing (1) + Armour Piercing (1) = Armour Piercing (1)
Циник'
Цитата(TeclisElf @ 23.11.2015, 10:45) *
Можно ли двигалкой шедоу дойти до врага и зачарджить в маг фазу? ( правила не читал , тряпками не кидаться)

Нет. Старая добрая "ЖопA" из 6-ки и по инерции из 7-ки не работает.
sf'MoonShade
Цитата
Можно ли двигалкой шедоу дойти до врага и зачарджить в маг фазу?


Стр. 37

Цитата
All moves made during the Magic Phase are Magical Moves. The move is performed as if in the Remaining Moves
sub-phase, which means that it follows the same rules and restrictions as if this was a new Remaining Moves
sub-phase (for example, fleeing Units or Units in combat cannot move). Actions that a Unit could normally do in
the Remaining Moves sub-phase can be made (such as wheeling, reforming, joining Units, leaving Units and so
on), except that the Unit cannot march. Magical movement always has a given limit (for example, "target may
make a 12" Magical Move"): This distance is used instead of the target's Movement Characteristic (remember
that no marching is allowed). If a Unit has already done a Magical Move in this Magic Phase, it cannot move
again.


Нет, чарджить нельзя.

Цитата
правила не читал


Я тебе разрешаю их прочитать 3 раза
sf'MoonShade
Отдельно отмечу, что появились спецправила с модификатором в скобочках (+Х). На примере того же пирсинга в заклинании школы Алхимии:

Цитата
Target’s Close Combat and Shooting Attacks have +1 to
hit, and gain Magical Attacks and Armour Piercing
(+1).


Этот модификатор именно увеличивает уже имеющийся пирсинг или дает Armour Piercing (1),если такового нет вообще.
Для просмотра полной версии этой страницы, пожалуйста, пройдите по ссылке.
Форум IP.Board © 2001-2020 IPS, Inc.