Перейти к содержанию
Друзья, важная новость! ×

8 редакция правил


Master-Romanius

Рекомендуемые сообщения

Так и представил дарков - идёшь под шквалом стрельбы барбалетов, стоящих небольшими компактными коробочками, а когда доходишь тебе ещё насуют т.к. у засранцев инициатива 5+ и не надо никакого банера ASF :)

Да и вуды тоже не обделены окажутся.

Изменено пользователем Mr. Grey
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

  • Ответов 4,1 тыс
  • Создана
  • Последний ответ

Топ авторов темы

Топ авторов темы

Изображения в теме

Так и представил дарков - идёшь под шквалом стрельбы барбалетов, стоящих небольшими компактными коробочками, а когда доходишь тебе ещё насуют т.к. у засранцев инициатива 5+ и не надо никакого банера ASF :)

Да и вуды тоже не обделены окажутся.

И главное - НЕНАВИСТЬ! =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати интересно как изменится ненависть в новой редакции? В 40к и в ВОТРе нету ничего подобного? А то судя по всему в ФБ включат ряд аналогичных пунктов из обеих систем.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Кстати интересно как изменится ненависть в новой редакции? В 40к и в ВОТРе нету ничего подобного? А то судя по всему в ФБ включат ряд аналогичных пунктов из обеих систем.

Ну в 40к есть: преферд энеми - даёт перебросы на попадание, емпин.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

- Стрелять смогут 2 первых ряда, а не первый как сейчас.

Если семерку называли "монстрохаммером", то восьмерка, похоже, станет "ганлайнхаммером".

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Компиляция слухов на текущий момент (может кто не видел)

More reliable rumours

->Army construction is moving back to percentages.

->Strength in Depth/ Stepping up

->Crush attack for larger creatures

->40mm models moving to 3 model-wide ranks.

->Multiple objective driven scenarios in the rulebook

->All non-english rulebooks are moving to inches.

->Power dice aren’t generated by the number of spellcasters. The pool is decided by 2D6. Magic users add their magic level to the score rolled. All Wizards have a chance to generate more power dice.

->Archers fire in two ranks (not just High Elves but all archers)

Warhammer 8th Ed Rulebook to be released July 10th

Other rumours (and description of above)

These are all listed in no particular order.

ARMY SELECTION

->Army construction is moving back to percentages.

There have been not been strong rumours yet to support any specific % for all categories, however, 25% min core, 25% max special and 25% max rare seem to be undisputed.

->Slot system may or may not be dropped

->Categories for core/special/rare are remaining.

There have been no rumours yet of a system wide errata to specify which things are limited as a result.

MAGIC

NOTE: The magic rumours nobody seems to agree on, so rather than try and find what exactly the truth is I will just put here most of the theories

->Power dice aren’t generated by the number of spellcasters. The pool is decided by 2D6. Magic users add their magic level to the score rolled. All Wizards have a chance to generate more power dice. - Avian

->Giving irresistible force a downside

->If a wizard fails to cast (not counting dispels) twice in a row he miscasts

->Making miscasts harder to have but much more devastating.

->Dispel scroll only adding dispel dice (+2 dice to the dispel dice pool once per game). (edit - possibly speculation)

->Something rumoured is carrying over power dice, but holding too many could lead to a ‘magic backlash’.

->All the book Lores will have more supportive spells than they have now, and will all be getting a major overhaul. Each lore to get a mega spell.

->Dispel attempts to be made by specific wizards (presumable your casting level is beneficial for dispelling spells)

->A higher chance of miscast with multiple casters.

->If a wizard fail to cast a spell he can't cast other spells in the same phase.

COMBAT

NOTE: Trying to nail down what the truth is here is very hard. Once it is explained properly by someone who knows categorically what it is I will update this

Some of this is only my understanding of what has been discussed.

Edit:

There are basically 2 big new rules here; what I have named 'Stepping up', and a 'Horde' rule. - Harry.

What is 100% clear is that models in the second rank will have some role to play in most combats.

->Stepping up. – Harry/ Avian

Basically how this works is that the second rank get to fight only if the guy in front is killed. But they only get a single attack regardless of what their profile attacks are, or what weapons they are carrying* . It is not clear yet whether they get to use special rules in addition to this or not at all (frenzy, hatred and killing blow etc). Only once there are insufficient models left to replace those that are killed in the attacking rank will the overall attacks of the unit drop.

*It has yet to be clarified exactly how models with spears get to use them.

No word on the impact for High Elves.

Cavalry still only fight in 1 rank.

Example:

You have a unit of 20 guys, 5x4, 5 of which are in base contact with the enemy and 15 are not. The enemy strikes first and kills 6 of your guys. As you now have 14 models you have sufficient numbers to step up and replace casualties.

Because the front 2 ranks consists of 10 models overall, 6 of which are now dead, you still get to fight back with 4 models. In the next round of combat, the ranks are reset, so 5 models are in base contact, 5 in the second rank (capable of ‘stepping up’) and 4 in the third (remember, you still have 14 models). This time the enemy kills a further 8 models, leaving you with 2 models that get to fight back and a unit of 6.

This is the same regardless of which side they are attacked on.

->Horde

Fight in 3 ranks if 10+ wide (4 with spears). - Avian.

OR

Some benefit to fighting in large units, may automatically become stubborn beyond a certain unit size. – Harry

->One Save to ruin them all!

Models will only ever get one save (be it ward, mundane or magical armour). No word yet on whether regeneration is included. From Alessio himself!

->40mm models

40mm models moving to 3 model-wide ranks. Ogre sized models are officially being put into their own size category (finally).

->Crush them!

Additional stomp/crush attacks for big infantry (ogres, trolls, etc) to represent them trampling lesser races underfoot. Bigger bonus for large creatures like giants. These are not impact hits.

->Fewer armour save modifiers

->Chariots

S7 autokill is gone. (edit: possible speculation)

MOVEMENT

->Measure the distance for the furthest moving model, and perform whatever manoeuvres you wish within that lax limitation. Command models will have some role to play in giving free manoeuvre as you move (Musician bonus similar to Ancient Battles?).

->Charging.

An added 'bonus' of getting an 'extra' +D6 or +D3 inches of movement to your move range (presumably the D6 or D3 decided by the category of warrior; infantry/cavalry/ogre sized).

->Heavy cavalry no longer able to march

- Heavy cavalry, defined as any cavalry with a 2+ or better save, cannot march. They can double their move when charging as normal, but they are not allowed to make a March move.

- "Medium and Fast cavalry remain the same".

SHOOTING

->As it happens to be the same rumour; fewer armour save modifiers.

->Archers fire in two ranks (not just High Elves but all archers). - Harry

PSYCHOLOGY

->Fear and Terror

When in combat, units or monsters with these rules gain 1 or 2 or 3 points of Static Combat modifier. This is added to the number of wounds caused by the Fear/Terror model/unit, as well as ranks, banners, etc. These bonuses may be cumulative between fear/terror causing things attacking a unit.

->Autobreaking from fear or terror is gone.

OTHER RULEBOOK CONTENTS

->Multiple objective driven scenarios in the rulebook (no kill points). See GW grand tournament and doubles scenarios.

->15 or so missions in the new rulebook. 9 or 10 of the missions required Core units to capture objectives. Units must have banners to capture objectives. Several missions had multiple objectives

->Victory Conditions

Interestingly something I picked up from a post was that ‘victory conditions’ have been referred to in the last 3 books, not victory points.

->Terrain

Difficult terrain may be merged with very difficult and encompass more things (presumably more than just affecting movement).

Discredited rumours

Fight-until-someone-breaks

Lapping around

Weapons using the flame template or large or small blast templates automatically hit any model in contact rather than cause partial hits.

Изменено пользователем Mr. Grey
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

->Horde

Fight in 3 ranks if 10+ wide (4 with spears). - Avian.

OR

Some bnefit to fighting in large units, may automatically become stubborn beyond a certain unit size. – Harry

УРА!!!

->Measure the distance for the furthest moving model, and perform whatever manoeuvres you wish within that lax limitation. Command models will have some role to play in giving free manoeuvre as you move (Musician bonus similar to Ancient Battles?).

O_o Необычно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Меня шокировала магия - количество кубов будет зашкаливать + все эти мега спеллы в каждой школе, но с другой стороны шанс получить поджопник из варпа тоже весьма

Ну и возможно отсутствие автобрейка меня, как игрока за бистов, весьма радует.

Изменено пользователем Костоглот
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

->If a wizard fails to cast (not counting dispels) twice in a row he miscasts

->If a wizard fail to cast a spell he can't cast other spells in the same phase.

Это как? о_О

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В магии возврат к пятёрке? Один супер-мега-спелл, сносящий пол-армии (чужой или своей).

->If a wizard fails to cast (not counting dispels) twice in a row he miscasts

->If a wizard fail to cast a spell he can't cast other spells in the same phase.

На то и слухи. Главное, чтобы в окончательной версии такого не было. Изменено пользователем Gue'Fio'la
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Это как? о_О

Скорее всего раз это компиляция слухов просто два противоречащих друг другу слуха оказались вместе.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Each lore to get a mega spell.

все-таки не просто так дали скавенам индиго файр за 25+ :)

Изменено пользователем Oberon
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

В ролике новые модели что-то не видны :(

открасить в таких количествах новые миньки зело проблемно, да и ктож их покажет?:)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

открасить в таких количествах новые миньки зело проблемно, да и ктож их покажет?:)

вот кстати, да - интригу держат до последнего)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

а какие там черные ковчеги, а? скзка

Там вроде простые рейдеры, ковчеги это плавающие замки или вроде того. За обложку новую редакцию можно назвать Рокет Хаммер =)

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Жаль ГВ опоздало с первым показом обложки, надо было это делать 12 апреля, ко Дню Космонавтики.

Интересно, когда книга появится в преодере, в конце мая?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Есть ещё один вариант процентовки из надёжного источника (Гарри и Авиан говорили, что их вариант может быть устаревшим):

25% max characters

25% min core

50% max special

15% max rare

Этот человек настаивает, что его вариант актуален.

В этом варианте говорим "До свидания" парным гидрам и колёсам на форматы вплоть до 2250.

Изменено пользователем Бернхард
Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

От такого распределения в выигрыше оказываются армии, у которых в спешалах находятся дорогие и эффективные юниты типа WoC (хотя, ХЗ насколько эффективны по восьмерке будут те же рыцари хаоса). А вот мне интересно, в какой лимит будут входить всякие шняги, которые берутся героями (типа дарковского котла, скавенского фурнейса и т.п.). Если в те же 25 % на героев, то мы их также не увидим на столах.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

А вот мне интересно, в какой лимит будут входить всякие шняги, которые берутся героями (типа дарковского котла, скавенского фурнейса и т.п.).

А ещё интересно как брать всякие штуки типа Древнего Дерева, которое занимает слот лорда и рар слот одновременно.

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Мне инетерсено как они всё это пропишут. В смысле теперь будет всё универсально для всех армий? Т.е. хаи с их 1 кором в пролёте?

Ссылка на комментарий
Поделиться на другие сайты

Гость
Эта тема закрыта для публикации ответов.

×
×
  • Создать...